EDIT: te laat
Arco heeft een punt.
Dan gok ik op een gare voedingsspanning. Meestal gaat elektronica niet zomaar stuk en is daar een reden voor. Is de inkomende voeding gaar, dan gaat een nieuw onderdeel al snel het oude achterna.
Daarnaast zou ik de capstan-motor op z'n minst Ohms doormeten. Hoewel ik het niet verwacht, zou het natuurlijk kunnen dat die ergens sluiting heeft. Niet genoeg om niet te draaien, wel genoeg om uiteindelijk de pijp weer aan Maarten te geven en z'n aansturing mee te nemen.
Dat iets soepel loopt vind ik altijd lastig op het oog, gehoor of stroom-meting te controleren. Pas als je een referentie-unit hebt waarvan je weet dat alles perfect werkt, kun je daar wat van zeggen.
Mijn ervaring is dat de meeste meters op labvoedingen absoluut niet snel genoeg zijn om de stroomopname van mechanische aandrijvingen goed weer te geven, zoiets kun je beter met een meetweerstand en een scoop nagaan. Piekstromen zie je zelden op een labvoeding of multimeter, tenzij ze lang genoeg duren of groot genoeg zijn om (op een labvoeding) de stroombeveiliging aan te spreken.