Of het is door andere, actievere topics snel uit zicht geraakt 
De cijfers/tekens bij de connectors zijn toch wel vrij duidelijk naar mijn mening: de min (pack-minus) staat duidelijk bovenaan en er vanuit gaande dat de connector links 1 op 1 bedraad is naar de connectoren rechts, is de zwarte draad pack-minus en tel je vanaf daar op naar je hoogste cel. Pack-plus zit hier blijkbaar niet op, dus kun je maximaal 6S laden en ontladen.
Dus pack-minus> cel > 1 > cel > 2 > cel > 3 > cel > 4 > cel > 5 > cel > 6. Pack plus loopt dan via de laadaansluitingen.
Dat is althans wat ik er van maak.
De meeste intelligente laders controleren de aansluiting trouwens voor ze ook maar iets gaan doen en geven een foutmelding als je het verkeerd aangesloten hebt. Maar ja, geen garanties natuurlijk...
EDIT: ik bedenk me net, heb je geen kant en klare accu om anders te meten? Normaliter zitten die connectors al aan de accu. Voor gewone lithium-ion cellen is het ongebruikelijk, daar deze in de meeste packs niet zulke enorme stromen te verwerken krijgen en intern balanceren en beveiligen geen punt is, terwijl dat bij LiPo's minder wenselijk of zelfs onmogelijk is.
[Bericht gewijzigd door
weardguy
op 18 maart 2023 21:31:48
(19%)