Pickit3 herkent een 16F1512 niet, update gezocht.

Verleden week heb ik enkele 16F1512 pic's besteld en ik zie nu dat pickit3GUI dit type niet kent, de 16F1516 herkent het wel.

Ik heb al gezocht naar een .dat update maar nergens te vinden.
Heeft iemand wat of een link ernaar toe?
Thx

LDmicro user.

Die wordt standaard inderdaad niet ondersteund. Ik zal kijken of ik 'm kan toevoegen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kun je deze devicefile eens proberen? (16(L)F1512 toegevoegd)

PK2DeviceFile.dat

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat zou top zijn, ik weet niet hoe je zoiets moet doen. telaat ;)

Ga dat eens proberen

[Bericht gewijzigd door MGP op 16 maart 2023 14:58:51 (24%)

LDmicro user.

Moet eerst dringend weg voor Proximus, laat zeker iets weten

LDmicro user.

@Arco dat werkt perfect, hartelijk dank.

Ik had nog gedacht van mij 16F1516's aan te schaffen maar die bestaan niet in dip versie en voor experimentjes op een prikboard zijn dip versies ideaal.

LDmicro user.

Is gelukkig identiek aan de 1516 qua opbouw... :)
Was alleen een kwestie van kopieeren, naam en device id aanpassen, en geheugengrootte van 8192 naar 2048 zetten...

Dat dacht ik ook maar hoe open je die file?

LDmicro user.

Daar heeft iemand gelukkig een programma voor geschreven... :)
https://sites.google.com/site/pk2devicefileeditor/

Amaai dat zijn veel parameters om in te vullen als je al weet waar die te vinden zijn ;)

Interessant om eens te zien maar verder niets voor mij, thx voor de info

LDmicro user.