Maar belangrijk is ook: hoe snel moet ie kunnen draaien?
De belasting van de motor is niet het probleem. Je zal de boel best een factor twee kunnen overbelasten. Neem een motor voor 10A continue, die kan (mits de magneten het aankunnen) in jou situatie best 20A aan bij het laatste aandraaien.
Je begint met schroeven, zeg op 1A totdat ie bijna vast zit, dan schiet de stroom omhoog, tik je de 20A aan en ... click! uit!
Maar als je accepteert dat je 1 RPM draait, dan kan je met een enorme vertraging die 100Nm halen met een heel klein motortje. Maar wil je zeg 60RPM draaien, dan kan je uitrekenen:
60 RPM = 6.3 rad/sec. 6.3 rad/sec * 100Nm = 630W.
Je moet dus denken aan een motor van rond 600-1000W, en een vertraging die 1) 100Nm aankan op de uitgangsas en 2) ongeveer 50:1 is.
Hier is een motor die een eind komt.
Dit is een moderne motor: De "max 40A" ga je ruimschoots overheen als je hem stilzet en dan de max spanning toevoert. Maar de gegevens zijn intern inconsistent zoals bij zoveel van deze chinese apparaten. bovenin staat 3.5Nm als een "overload" die hij haalt en even later staat er 5Nm continue (en 17.9 "overload").
Oh... Ik zie nu pas dat ie BLDC is. Dat wilde je geloof ik niet. Maar in combinatie met een VESC denk ik dat dit ding best kan doen wat je wil....
Maar als ik zoek op BLDC motor 1000W krijk ik goedkopere opties
zoals deze.. met 5.7Nm heb je rond de 1:16 vertraging nodig om de 100Nm te halen.
Met een onbelast toerental haal je dan 300RPM. Ik denk dat ik dan voor een 1:40 vertraging zou gaan -> theoretisch > 200Nm en nog steeds ongeveer 120 RPM.
Edit: Oh... Ik zou voor 2 tientjes extra de 2000W versie kopen maar bovenstaande berekeningen zijn voor de 1000W versie gedaan.
Edit2: Oh... toch niet. Minder koppel voor hogere vermogens....