Siemens wasautomaat iQ700 kuip delen.

Wil de kuip delen/ splitten om lagers te vervangen.
Maar hoe?
zie geen schroeven.

In de revisie setjes die online aangeboden worden voor deze machine zie ik een set bestaande uit twee lagers een simmiering, afdichtkoord en schroeven.

Is deze trommel gelijmd of geklikt? Ik heb geen idee.

Deze is aan elkaar gesmolten, anders zaten er borgings lippen in.. dit vereist wel wat ervaring en is goed te doen.. eerst gaatjes boren m4 om de 5 cm, dan de Kuip splijten dmv een multitool met zaagblaadje. Afbramen met lamellen schijf dan lagers vernieuwen, kitten met een dunne zuurvrije siliconen of powermax boutjes gebruiken met borgmoertjes en kruilslinks aandraaien komt alles goed

smd bedank voor je snelle antwoord.

Vond het al vreemd dat er schroeven in de revisie set zitten.
Het maakt het vervangen van lagers er niet makkelijker op.

Vandaag of morgen maar eens aan de slag met de multitool.

groet,
Johan

Een kleine correctie, Het is geen siemens iQ700 maar een siemens iQ500.
Wasmachine is van de kids.
De kuip is inmiddels gedeeld. Eigenlijk is het rotzooi die Duitse degelijkheid.
Heb de kuip met een multitool en zaag open gekregen.
Oorzaak van het lawaai gevonden. aluminium kruis gescheurd.
einde van deze wasmachine.
Zijn er nog merken wasautomaten waarvan je de kuip nog op een normale wijze kan splitten.
O ik ben zo blij met mijn 30 jaar oude Miele.

Yep, einde oefening.. Sja, ik zie het al: Te veel zeep er in en te en ook veel te lage temperaturen wassen dan krijg je dit.... IQ 500 is IDD zonder bouten geweest, IQ 700 destijds met bouten/ click systeem Nu is Bosch helemaal van de bout af...

smd bedank voor je antwoord,

Heb de kids een oude Miele geadviseerd. Echter na 1997 zijn deze ook overgestapt op aluminium kruizen. Maar er zijn een aantal types die om te bouwen zijn naar stalen kruizen.
En zo'n ding heb ik ooit zelf omgebouwd. Heb de Miele Meteor V9545. Deze koester ik en gaat voorlopig niet meer weg.
Weeg wel 97 kg dus een verdieping opbeuren is wel een dingetje.

Het is meer dan vervelend dat de Bosch en waarschijnlijk ook alle Siemens gelijmde kuipen hebben.

De mieles van de laatste jaren zijn weer voorzien van stalen kruis.

Echter de nieuwe instaplijn heeft een niet te splitten kuip.

pamwikkeling

Special Member

"Te veel zeep er in en te en ook veel te lage temperaturen wassen dan krijg je dit."

Hoe heeft dat er mee te maken ?
please explain

in je kleding leven bacteriën, dat is nou eenmaal als je het draagt. Als je wast gaat dat in je trommel/ kuip zitten en die gaan niet dood bij 30-40 Graden maar gaan juist vermenigvuldigen! Dus als je geregeld 95 Graden wast gaan die dood. Daarnaast te veel zeep is een voedingsbodem voor bacteriën en ook te agressief voor het alu composiet kruis. Daarnaast de deur en zeeplade dichthouden broeit het nog extra hard..Beide combinaties vreet je wasmachine op.
Geregeld kom ik ook machines tegen die lagerproblemen hebben en verder brandschoon zijn van binnen en kruis niet aangetast, die mensen wassen geregeld op 60-95 Graden, en gebruiken nog poeder of heel weinig vloeibaar, dus bewijs is gelegd..

Ja Maus0611, de instap modellen van Miele hebben inderdaad een kunststof kuip, maar tot nu toe wel deelbaar gezien? edoch draken van dingen om te demonteren..

Ze noemen dat "de vooruitgang". Eerst alle water naar beneden draaien (de zuinig, zuiniger, zuinigst race). Dan chemische zepen (gel, pods...). Dan stress kippen die overdoseren en overladen. Dan de klant brainwashen met lage temperaturen. En nog wat brainwashen met "sustainable" en dan na 4 jaar op de vuilhoop.... Tiens? 8)7

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Of EricN, klanten die er 2 pods ingooien, want het ruikt zo lekker!!!

Het blijft er steeds op neer komen "het mag niks kosten" en dan maar zeuren dat er slecht materiaal in zit en dat het snel kapot is.
Ik weet donders goed het verhaal van de lage temperaturen en de pods/vloeibaar enz. Leg het meerdere keren per week aan de klanten uit.

De baas is zinnes om later een nieuw magazijn te zetten, dus het oude moet stilaan leeggeruimd worden. Te beginnen met de oude zooi.

Komen er daar nog rubbers van Miele vaatwassers van de begin jaren 80 boven.
Jongens, echt, als je die kwaliteit van toen vergelijkt met het flinterdunne rubbertje wat men vandaag gebruikt...

jerome

Golden Member

Als dit van mij was maak ik daar een rvs kruis voor. Laseren in 3mm en onder de proffileerpers. Qua werk niet haalbaar voor derden of men moet minstens 10 gelijke trommels kunnen doen en dan kan het mss voor 100€.

klopt Jerome, maar jij heb de mazzel om dat te kunnen doen, ik zoek dan een Donor machine..

jerome

Golden Member

Maar anderzijds heb jij dan weer de mazzel om over gegevens te beschikken die toelaten te achterhalen wat waar in past.

Op 25 maart 2023 09:30:02 schreef smd:

Ja Maus0611, de instap modellen van Miele hebben inderdaad een kunststof kuip, maar tot nu toe wel deelbaar gezien? edoch draken van dingen om te demonteren..

Zal er eens op letten binnenkort, dacht van niet, maar misschien heb ik niet goed gekeken.

Lagers gaan bij Miele gelukkig nauwelijks stuk.

Op 21 maart 2023 19:08:03 schreef commodore:
Heb de kuip met een multitool en zaag open gekregen.

Mag ik vragen wat de bedoeling is van die miniscule gekleurde postzegel die je bij de posting had geplaatst? Het zal vast dat als je het ding in het echt hebt gezien dat je herkent wat het is en automatisch wat details invult, maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien en zou graag meekijken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Maus0611, jij heb beschikking over Miele docs, wellicht kan je kijken in exploded vieuw van de types die jij verdenkt over niet splitbare types??

Op 26 maart 2023 22:22:59 schreef rew:
[...]Mag ik vragen wat de bedoeling is van die miniscule gekleurde postzegel die je bij de posting had geplaatst? Het zal vast dat als je het ding in het echt hebt gezien dat je herkent wat het is en automatisch wat details invult, maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien en zou graag meekijken.

Die postzegel foto is de kuip deze bestaat uit twee delen.
Een achterzijde en een voorzijde. Helaas niet geschroefd maar gelijmd.
Wil je de de binnentrommel van rvs met kruis en lagers eruit halen om het een of ander te vervangen,ja dan moet je hem open zagen.

hoop dat je nu een beeld heb.
groet
johan