Miele KM 6115 inductie kookplaat met foutcode FE24.

Miele KM 6115 inductie kookplaat met foutcode FE24.
Wat ik kan weervinden op internet zou dit een defecte sensor zijn. Toestel is 7 jaar oud en zou volgens Miele 800€ kosten om te herstellen.
Heeft iemand een idee over welke sensor dit zou kunnen gaan?
Bij het verder demonteren heb op de plaats F100 een brandspoor gevonden. Origineel zit er geen zekering op die plaats.
Elco´s zien er goed uit.
Wat kan het defect zijn.
Alvast bedankt voor eventuele tips.

[Bericht gewijzigd door on3adc op zondag 26 maart 2023 16:11:51 (23%)

Sensor is niet defect, maar je IGBTs zijn defect op koelblok, 1 setje ligt in sluiting.. Vaak vervangen en zekering plaatsen van 16 A en weer klaar!

Hallo,

Ik denk dat jouw bewering klopt, heb er 2 gevonden in kortsluiting. Heb ze net besteld. De plaats waar de print is beschadigd bevat geen zekering. Het toestel is nog nooit geopend geweest. Afwachten wat de herstelling oplevert. Alvast bedankt voor de tip

Bruggelijkrichter niet vergeten na te kijken. Dikwijls 2 vd 4 diodes gesneuveld.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 26 maart 2023 11:58:15 schreef on3adc:
Miele KM 6115 inductie kookplaat met foutcode FE24.
Wat ik kan weervinden op internet zou dit een defecte sensor zijn. Toestel is 7 jaar oud en zou volgens Miele 800€ kosten om te herstellen.
Heeft iemand een idee over welke sensor dit zou kunnen gaan?
Bij het verder demonteren heb op de plaats F100 een brandspoor gevonden. Origineel zit er geen zekering op die plaats.
Elco´s zien er goed uit.
Wat kan het defect zijn.
Alvast bedankt voor eventuele tips.

dat printspoor is een zekeringspoor. gewoon laten als het is en een gewone 6x30 mm zekering 16A in de houders langs dat spoor zetten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor de tips
Ik heb 2 vermogen transistoren vervangen, een nieuwe zekering geplaatst.
Ik kan de plaat gewoon inschakelen en als ik er kookpot op plaats dan warmt hij even op, maar na 3 sec krijg ik de foutcode F31?

Volgens een Miele-site geven ze aan dat er iets mis is met de voeding.
Volgens hen is er geen goed contact bij de aansluitklemmen van de voedingsspanning.
Dit alles grondig gecontroleerd en dit blijkt in orde?

Zou er toch nog ergens een elektronisch defect aanwezig zijn?

Hoor je de pan tikken?? Of geheel niets... Kan ook een defecte gelijkrichter wezen...