Philips TV 32PF63406

Geert111

Golden Member

Hoi,
Vorige week wou ik weer even verder werken aan de Harman Kardon en ik had mijn pc voor het eerst aangesloten op de TV om zo het schema beter te kunnen volgen.
Bij het opstarten kwam er 'PHILIPS' op het scherm en daarna kon ik de gewenste bron selecteren maar onmiddellijk werd het scherm zwart.
Ik heb nog geen tijd gehad om het toestel te openen maar zou het een probleem met de 'backlight' kunnen zijn?
Heeft er iemand een idee van welke TV het schema het best te vergelijken valt met mijn toestel want ik vond niet direct mijn nummer op internet?
Mvg/Geert

Kijk nog even goed naar het typenummer want het nummer dat je opgeeft klopt niet.

Groeten, Ron.

Geert111

Golden Member

Hallo Ron en andere leden,
Sorry, heb nog eens nagekeken en het juiste nr. is 32PFL3406H/12.
Mvg/Geert

Het 'chassis' van deze TV is een TPM6.1E LA.
Als je daar op zoekt zal het servicedok wel tevoorschijn komen.

Een snelle check of het een backlight issue is of iets anders is voorzichtig op het scherm drukken met je nagel. Zie je dan toch iets van licht op de plaats waar je drukt dan heb je wel backlight maar geen beeld. Lekt er geen licht dan is je backlight uit. Wat je dan nog kan doen is met een zaklamp op het scherm schijnen en kijken of je vaag iets van beeld kunt herkennen. Dan weet je tenminste of de TV verder nog werkt.

Groeten, Ron.

Geert111

Golden Member

Oké, hartelijk dank, Ron.
Ik probeer het dit weekend.
Mvg/Geert