Ik gebruik liever geen arduino achtige printjes, maar een robuuste module die tegen wat gerommel kan.
Dan kan ik alleen maar dit bedenken:

En dit erbij:

Gewoon parallel aan het koelkastlampje zetten en klaar. Alles bijzonder robuust en stevig.
Net als een arduino zijn de leuke printjes met veel mogelijkheden nu eenmaal geen kant en klare producten maar half-fabricaten. Je moet er dus zelf iets bruikbaars van maken. Wil je er met een tank overheen kunnen rijden dan zul je het in een stevig kastje moeten bouwen. Moet het emp's kunnen weerstaan zul je ook daar iets tegen moeten verzinnen.
Ik weet helaas geen kant en klare koelkast geluidjes modules te koop. Behalve dan die in een al kant en klare koelkast zitten. Ik kan me voorstellen dat je geen andere koelkast wil kopen maar liever zelf iets gaat bouwen.
Deze lijkt me dan goed dingetje om mee te beginnen:
https://nl.aliexpress.com/item/33057384231.html?spm=a2g0o.productlist.…

Beetje een knap kastje er omheen prutsen, kleine voeding erbij en een geluidje er in bakken dat je met een van de ingangen kunt starten. Je kunt zelfs acht verschillende geluidjes voor 8 verschillende voorwaarden maken. Een boze vaderlijke stem als je zoon midden in de nacht weer e.e.a. uit de koelkast loopt te snaaien bijvoorbeeld.