Hi,
Door het lezen van de links die iedereen hier poste in dit topic, weet ik weer welk merk test tape ik vergeten was, het was MRL.
Hieronder mijn meetset die 23 jaar geleden door mij is aangeschaft grotendeels om bandapparatuur af te regelen.
Ik denk dat meerdere hier op het forum wel plaatjes voorbij hebben zien komen van het display bij metingen aan allerlij apparatuur.
Het is een universeel stukje apparatuur, ik gebruik hem dus ook bij de ontwikkeling van voedings apparatuur en ook bij het meten van ruis bij spannings referenties, om er maar een paar te noemen.
Wat betreft W&F meet hij gewogen en ongewogen, via de normen IEC, NAB en JIS en dan piek en 2a <= (het speciale karakter kan ik niet vinden, maar de "a" is duidelijk genoeg denk ik)
De W&F meetfrequentie gaat automatisch ALS je de IEC kiest, gaat de meetfrequentie naar 3,15KHz en NAB en JIS zijn 3KHz.

.
Het volgende plaatje uit de handleiding van de Audio Precision One zal Frederick E. Terman als muziek in de oren klinken. 

.
Het is trouwens erg lang geleden dat ik deze functie van dit meetinstrument gebruikt heb.
Nog een functie, niet direct gerelateerd aan W&F is de fase meting, maar welke wel direct afhankelijk is van de bandloop,
recoder goed schoongemaakt wat bandloop betreft en ook de mechanische en electronische afregeleing en dan een testtape die nog van goede kwaliteit was afspelen.
Het meetinstrument op de fase mode ingesteld waarbij het natuurlijk noodzakelijk is dat je beide kanalen aansluit op de ingangen.
Je kan dan prachtig zien hoe stabiel de bandloop is wat betreft dropouts, hoe hoger de frequentie op je testband hoe onrustiger je fase weergave werd.(ondermeer het "wringen" van de band langs de kop en zijn bandgeleiders)
Natuurlijk kan deze meting ook met een scoop, als ik een machine op mijn werkplaats had, deed ik dat ook wel op mijn analoge scoop, maar onderweg bijna nooit.
Ik had zo'n 30 jaar terug wel een scoop meter, maar dat was toch niet echt handig in gebruik voor deze functie.
Ook met de Neutrik Audio Meetsets(twee versies) deed ik de zelfde soort metingen.
Als iemand tape of cassette decks zou willen gaan afregelen zou ik zo'n tweedehands meter zien te regelen en wat testtapes gaan kopen, die je het profesioneel dan is voor tapedecks MRL een goede keuze.
Zij maken echter geen cassette testtapes, verder veel nuttige info op de website van MRL.
Oja, regel je de frequentie karakteristiek af, dan doe je sweeps over de hele frequentie band van het apparaat, even snel 2 of drie frequenties kiezen om te kijken of ze wel "0db" zijn, is jezelf in de maling nemen. 
Ik gebruikte de sweepfunctie in mijn meetset hiervoor, maar ik heb ook voor de snelle indruk, met een normale toongeneratoren gewerkt.
Oja, dit is belangrijk, schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken, en alles demagnetiseren en dit ook heel regelmatig van je gereedschap en de koppenbrug!
Groet,
Bram