We zijn op zoek naar een betaalbare vaatwasser.
Helaas zijn de prijzen ervan flink gestegen
Als ik eens aan kijken ben naar de opties in zowel Belgie als Nederland (ik woon nu sinds paar dagen net als Tidak letterlijk met zicht op belgie, ong 650m van de Belgische grens ) dan is er onder de 300 euro (bijna) geen enkel optie.
Behalve een vaatwasser van huismerk van mediamarkt OK. (In Belgie gek genoeg is hij nu zelfs 30 euro goedkoper en bezorgen ze wel thuis in tegenstelling tot nl)
We zijn eigenlijk geen fan van de mediamarkt maar wil toch eens die optie bekijken.
De volgende goedkoopste optie is al snel 70 euro duurder en heb je ook een goedkoop merk.
Hij is wel zuinig en gek genoeg zuiniger dan andere goedkope opties.
Heeft iemand een idee wie mogelijk de fabrikant kan zijn?
Ik heb op dit specifiek model eens gezocht naar reserve onderdelen en kom dan op fixpart zowel Gorenje als Vestel tegen als "origineel product"
Zou Gorenje of Vestel een mogelijke fabrikant kunnen zijn?
Ik weet wel dat veel vaatwassers (maar ook wasmachines) standaard dezelfde onderdelen gebruiken. Die worden dan ingekocht bij een dezelfde fabrikant en dus kun je die onderdelen natuurlijk in heel veel merken tegenkomen. En Gorenje en Vestel zijn ook grote oem fabrikanten van witgoed.
En zou dit een mogelijke optie kunnen zijn voor ons?
Vroeger kocht je eentje bij ikea, gemaakt door whirlpool of electrolux groep, redelijk betaalbaar maar die zijn ook veel duurder geworden.
Sharp ben ik ook tegengekomen onder de 400 euro maar dat lijkt ook Vestel te zijn.
Andere opties voor een betaalbare vaatwasser zijn natuurlijk ook welkom
2de hands willen we niet. Je weet niet hoe mensen ermee omgegaan zijn Veel mensen denken dat een vaatwasser een vuilbak is en smijten er alles volledig vuil erin
(plus er is ook geen betaalbaar aanbod)
Alvast bedankt voor alle hulp.