Philips lcd tv 42PFL7403D/10 Start niet op

Hallo,de tv start niet op,geen bolle elcos te bespeuren,geen kortsluitingen alles meet ok,geen uitgaande spanningen uit voeding,alleen 3v gemeten.
Heb ook geen powerled die brand.

vergeten

Golden Member

Je info is wel minimaal.
Heb je een service-manual, zet die dan ook even hier neer, of een link ernaartoe als hij te groot is. (≤4mB)

Is die 3 volt een goede waarde of had het 3.3v of 5 volt moeten zijn en waar meet je dat?

Ik heb ook 1,55 volt gemeten op de penlights in mijn rommellade :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten

Golden Member

Is dit wel een 230v TV?
Ik zie een 200V bufferelco staat daar spanning op?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
rob040

Golden Member

Zoek even op Q529.1E LA chassis, in de SM staat ook het schema van de voeding.

@Vergeten: Dat is de afvlakking van de +160V.

JimA, je pretendeert techneut te zijn, doe er dan ook wat voor! je krijg niets op presenteerblaadjes en glazen bollen zijn niet in de uitverkoop!!

Ok,wat ik ook had opgemerkt dat de kabel die van het mainbord komt,niet in zijn connector zat.

[Bericht gewijzigd door JimA op vrijdag 7 april 2023 20:13:06 (98%)

fred101

Golden Member

Op 7 april 2023 20:07:02 schreef JimA:
Ok,wat ik ook had opgemerkt dat de kabel die van het mainbord komt,niet in zijn connector zat.

Ik heb even op youtube gezocht naar een oplossing voor die connector en het schijnt dat de boel beter werkt als hij niet los hangt. Zou het een idee zijn om die kabel weer in zijn connector te doen ? Ik weet het, het erg gedurfd maar misschien help het 8)7

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

JimA heeft inmiddels al vele tv's uit elkaar geschroeft en snapt dat fabrikanten het normaal vinden om loshangende kabels en ongebruikte connectoren in tv's te verstoppen 8)7

Vindt het dus ook heel logisch dat je de tijd en moeite neemt om voedingen te meten, en over zoiets heenkijkt

vergeten

Golden Member

Op 7 april 2023 20:07:02 schreef JimA:
Ok,wat ik ook had opgemerkt dat de kabel die van het mainbord komt,niet in zijn connector zat.

Was dat voor of nadat je je tot Circuits Online wendde.

Maar belangrijker, connector al teruggestoken en doet hij het nu?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ja had al terug aan gekoppeld,maar niks verschil.

Hey Jim wat u eerst is moet proberen is condensators 2165 en 2179 veranderen deze gaan vaak defect in deze voedingen

Hallo,maxtv,deze 2 ok gaan dit testen,bedankt voor de tip.

Ik heb deze,niet meer liggen,zal voor dinsdag,of woensdag zijn.

vergeten

Golden Member

NA elke komma (of ander leesteken) hoort een spatie, dan wordt het beter leesbaar.

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 9 april 2023 00:05:26 (15%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik vind schema van voeding,maar niks duidelijk,krijg niet genoeg ingezoemd voor te goei te bekijken,heeft er nog iemand een schema.

Arco

Special Member

Ik vind het uitstekend leesbaar... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rob040

Golden Member

Even de pdf maximaal ingezoemd,goei leesbaar! ;-)

Arco

Special Member

Da's lang niet maximaal, ik kan 20x verder inzoomen tot 6400%... (dan is een transistor beeldscherm vullend...:) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Volgende stap,begrijpend schema leren lezen :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
rob040

Golden Member

@Arco: O ja, met pdf reader kan ik dat ook. Keek met Edge, zal daar wel aan liggen...

Deze 2 de waarde zijn c2179:100nfarad
c2165:22nfarad

Arco

Special Member

Ja,

Wat is daar mee?
SM is een vector pdf, die kun je in principe eindeloos vergroten zonder kwaliteitsverlies.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kloppen,deze waardes kan heel slecht zien op condensator,staat er zeer klein op,ook met vergrootglas nog niet.