Hallo,de tv start niet op,geen bolle elcos te bespeuren,geen kortsluitingen alles meet ok,geen uitgaande spanningen uit voeding,alleen 3v gemeten.
Heb ook geen powerled die brand.
Hallo,de tv start niet op,geen bolle elcos te bespeuren,geen kortsluitingen alles meet ok,geen uitgaande spanningen uit voeding,alleen 3v gemeten.
Heb ook geen powerled die brand.
Golden Member
Je info is wel minimaal.
Heb je een service-manual, zet die dan ook even hier neer, of een link ernaartoe als hij te groot is. (≤4mB)
Is die 3 volt een goede waarde of had het 3.3v of 5 volt moeten zijn en waar meet je dat?
Ik heb ook 1,55 volt gemeten op de penlights in mijn rommellade
Golden Member
Is dit wel een 230v TV?
Ik zie een 200V bufferelco staat daar spanning op?
Golden Member
Zoek even op Q529.1E LA chassis, in de SM staat ook het schema van de voeding.
@Vergeten: Dat is de afvlakking van de +160V.
JimA, je pretendeert techneut te zijn, doe er dan ook wat voor! je krijg niets op presenteerblaadjes en glazen bollen zijn niet in de uitverkoop!!
Ok,wat ik ook had opgemerkt dat de kabel die van het mainbord komt,niet in zijn connector zat.
[Bericht gewijzigd door JimA op 7 april 2023 20:13:06 (98%)
Golden Member
Op 7 april 2023 20:07:02 schreef JimA:
Ok,wat ik ook had opgemerkt dat de kabel die van het mainbord komt,niet in zijn connector zat.
Ik heb even op youtube gezocht naar een oplossing voor die connector en het schijnt dat de boel beter werkt als hij niet los hangt. Zou het een idee zijn om die kabel weer in zijn connector te doen ? Ik weet het, het erg gedurfd maar misschien help het
JimA heeft inmiddels al vele tv's uit elkaar geschroeft en snapt dat fabrikanten het normaal vinden om loshangende kabels en ongebruikte connectoren in tv's te verstoppen
Vindt het dus ook heel logisch dat je de tijd en moeite neemt om voedingen te meten, en over zoiets heenkijkt
Golden Member
Op 7 april 2023 20:07:02 schreef JimA:
Was dat voor of nadat je je tot Circuits Online wendde.
Maar belangrijker, connector al teruggestoken en doet hij het nu?
Hey Jim wat u eerst is moet proberen is condensators 2165 en 2179 veranderen deze gaan vaak defect in deze voedingen
Ik heb deze,niet meer liggen,zal voor dinsdag,of woensdag zijn.
Golden Member
NA elke komma (of ander leesteken) hoort een spatie, dan wordt het beter leesbaar.
[Bericht gewijzigd door vergeten op 9 april 2023 00:05:26 (15%)
Ik vind schema van voeding,maar niks duidelijk,krijg niet genoeg ingezoemd voor te goei te bekijken,heeft er nog iemand een schema.
Special Member
Special Member
Da's lang niet maximaal, ik kan 20x verder inzoomen tot 6400%... (dan is een transistor beeldscherm vullend... )
Volgende stap,begrijpend schema leren lezen
Golden Member
@Arco: O ja, met pdf reader kan ik dat ook. Keek met Edge, zal daar wel aan liggen...
Special Member
Ja,
Wat is daar mee?
SM is een vector pdf, die kun je in principe eindeloos vergroten zonder kwaliteitsverlies.
Kloppen,deze waardes kan heel slecht zien op condensator,staat er zeer klein op,ook met vergrootglas nog niet.