Die waardes kloppen maar er is een service mededeling over dit probleem die zegt dat je de 22nF moet vergroten naar 47nF. De 100nF kan 100nF blijven.
Groeten, Ron.
Die waardes kloppen maar er is een service mededeling over dit probleem die zegt dat je de 22nF moet vergroten naar 47nF. De 100nF kan 100nF blijven.
Groeten, Ron.
Arnold D
Gepost vrijdag 27 februari 2015 21:28:35 |Quoten
Indien chassis Q529 dan is er een ingrijpende modificatie van de voeding nodig .
Op 11 april 2023 20:33:24 schreef JimA:
Arnold D
Gepost vrijdag 27 februari 2015 21:28:35 |Quoten
Indien chassis Q529 dan is er een ingrijpende modificatie van de voeding nodig .
Als ik me goed herinner dan was dat voor het knipperen van de backlight, dan moest er het een en ander aangepast en vervangen worden.
A Ok William,dat is hier niet het geval,normaal gezien.Nog afwachten.
Heb ze vervangen,nog steeds hetzelfde dat was het probleem niet,ik ga voortzoeken.
Golden Member
Op 7 april 2023 17:14:53 schreef JimA:
Hallo,de tv start niet op,geen bolle elcos te bespeuren,geen kortsluitingen alles meet ok,geen uitgaande spanningen uit voeding,alleen 3v gemeten.
Heb ook geen powerled die brand.
Doet de voeding het ondertussen weer, of ben je daar juist aan het zoeken (ipv in het wilde weg dingen te vervangen)?
Kan niet heel moeilijk zijn. Begin te kijken of er 230 binnen komt, of dat DC wordt. Dan kijken of de smps regelaar(s) aan de primaire kant werken (scoop met diff probe) Als dat het geval is daarna secundair met dmm voor de spanning en de scoop voor de rimpel.
Waar het onderweg misgaat ga je dan uitgebreider meten. Als je aan de trafo twijfelt kun je die testen. Doe ik vaak al direct zodat ik die kan uitsluiten, dat scheelt een hoop tijd want ik heb zo'n ding in een minuut ofzo er uit gesoldeerd en een mutual inductance kortsluit test kost ook maar een paar minuten)
Een controller test je door met een scoop op de pootjes te meten, in de datasheet staat meestal uitgebreid beschreven wat je moet meten. Soms zelfs met scoop plaatjes erbij. Klopt het geen je meet op 1 pootje niet dan kijk je of dat gene wat er aanvast zit goed is. Is dat goed dan is waarschijnlijk de regelaar zelf defect. Het help vaak om de probe op een pootje te houden en dan de voeding in te schakelen. Dan zie je soms of hij bv wel probeert te starten. Kijk ook naar de Vcc pin en of de weerstanden nog goed zijn. Meet spanning over weerstanden om de stroom te berekenen. Dat geeft vaak inzicht of iets mogelijk te veel stroom trekt. M
Maar na 500 TV's weet je dat natuurlijk ondertussen allemaal wel (er is zelfs een schema begreep ik uit andere reacties, dat maakt het nog makkelijker.
Als ik met meetpen,van universele meter op optocoupler pin 4 aanraak licht het scherm op.
optocoupler 7104
Meetpen vast solderen
Golden Member
Controleer nu eens de smd weerstandjes in de voeding ik maak het veelvuldig mee in diverse switchers dat deze van zijn specs cq waarde af zijn..