Hallo forumleden.
Enige tijd geleden belandde hier een Philips 40PFL9705H/12 met als symptoom: het beeld valt na aanzetten van de TV na enkele seconden uit, en de TV start daarna weer op. De standby-LED knipperde periodiek 9x achter elkaar.
Via dit forum kwam ik uit bij de mogelijke oorzaak: een defect op de (Sharp) TCON. Om de diagnose scherper te stellen dan alleen de 9x knipperen van de standby-LED heb ik de TV in SDM-mode gebracht door het daarvoor aanwezige soldeerpad op het mainboard te aarden. Nu knipperde de led code 21, wat het vermoeden dat er met de TCON iets mis zou zijn versterkte.
Via onderstaande posting
https://alpengeist-tvrepair.blogspot.com/2015/06/philips-40pfl9715k-9-…
aan de slag gegaan en de twee FETs die de voedingsspanning van de BGA's op de TCON verzorgen vervangen. Omdat Farnell het originele type FET (FDS8813) niet op voorraad heeft heb ik gekozen voor FETs van het type IRF8734TRPBF, met gelijke pin-out en betere specs (lagere RDS-on).
Alles weer in elkaar geschroefd en jawel, de TV doet het (voorlopig..) weer. Wél staat de TV nog steeds in SDM-mode, en knippert de LED nog steeds code 21? Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat daar aan te doen is?