32PFL5604H/12 Philips Knipperende standby led

Hallo als ik deze tv aanzet knippert de stb-led. Als de tv opgestart is stopt ook de led met knipperen . De tv functioneert dan verder goed. Wie weet wat de oplossing is bij dit probleem . Het gaat om het 32PFL5604H/12 van Philips .
BVD voor enige oplossing.

maartenbakker

Special Member

De eerste vraag zou moeten zijn: hoort hij te knipperen? Samsung doet dat altijd, maar van Philips weet ik het even niet zeker.

Als de TS de eigenaar is, kan hij dan vermelden hoe het opstarten er normaal uitziet?

Als de TS een reparateur is, kan hij dan vermelden met welke klacht het toestel binnenkwam?

Als de TS repareert voor de verkoop sluit ik me bij voorbaat aarzelend aan bij de andere antwoorden: waarschijnlijk zal het wel zo horen. Even goed testen en dan verkopen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voor zover ik de vraag van TS begrijp is er geen probleem. Wordt het forum vervuild?

Niet alles wat op internet staat is waar... Dat geldt ook voor CO.
maartenbakker

Special Member

Hij schrijft, niet helemaal duidelijk maar wel te begrijpen, dat hij het knipperen van de LED tijdens het opstarten als problematisch ervaart.

Ik denk dat het te kort door de bocht is om af te doen als een onzinvraag of forumvervuiling, maar het is wel een beetje een eerstelijns vraagje.

Eerstelijners werken het best met stapsgewijze scriptachtige foutzoektechnieken. Vandaar mijn vorige post waarin ik de situatie duidelijker probeer te krijgen met 4 simpele vragen waarvan de 3 laatste een stukje van een beslissingsboom vormen. De eerste is een kennisvraag op basis waarvan de oorspronkelijke vraag (maar mogelijk niet de klacht) snel afgedaan kan worden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Even wat sneue reacties verwijderd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik denk dat het hoort. Hij knippert tijdens het opstarten, en stopt met knipperen als de tv is opgestart. Wat is het probleem?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Als de TV uit is brand het stand-by ledje, zodat je weet dat er spanning op staat en klaar is. Doe je de TV aan met je afstandsbediening, dan knippert het ledje terwijl hij bezig is met opstarten. Eenmaal opgestart gaat het ledje uit en is de TV aan, alles ok dus.

Doe je de TV uit en weer aan dan herhaalt die cyclus zich, je TV werkt dus wat is het probleem?

Dat staat ook duidelijk in je handleiding te lezen, heb je al even de moeite gedaan om die te lezen?

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 14 april 2023 12:31:25 (13%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Special Member

Dat is zoals gezegd een heel waarschijnlijke uitleg omdat Samsung dat altijd doet en Philips waarschijnlijk ook vaak, maar wat voor conclusies kun je nu trekken? Ik denk dat de TS er goed aan doet om jullie en mijn vragen eerst maar even te beantwoorden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 14 april 2023 12:33:58 (23%)

Wel zoals ze zeggen is hier de enige oplossing; RTFM!

Bij Philips TV's is het gewoonlijk zo dat als de led knippert bij opstarten, dit in een soort van fade in, fade out gebeurt. Niks aan de hand dus. Als de set in protectie gaat knippert de led zonder fades aan en uit. Bovendien komt de set niet vanzelf uit protektie.

Edit: RTFM dacht ik ook maar dat staat er dus niet in.

Groeten, Ron.

Hetzelfde geld voor Samsung en LG. Bij mij in de handleiding staat het duidelijk beschreven.

Edit; Zojuist nagezien, in handleiding van nieuwe LG en tien jaar oude Samsung staat het er wel degelijk in.
Philips vind het dus niet de moeite dit even te beschrijven...

Led's doen net hetzelfde als de Philips TV.

Edit 2; Ook bij een oude Sony TV staat het in de handleiding hier.
Ook hier doet de led hetzelfde.

maartenbakker

Special Member

Wel zoals ze zeggen is hier de enige oplossing; RTFM!

Staat het daar in? Ik paste mijn vorige bericht nog wat aan... Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar de antwoorden van de TS.

EDIT: daar staat het dus niet in! Maar Rontronix bevestigt nu dat een Philips dat ook zo doet, dus van 80% zekerheid naar 100%. De vraag is nu dus vooral wat de achterliggende klacht is.

Hallo, Heren ik begrijp dat dit knipperen tijdens het opstarten normaal is .
Mijn excuses voor de onduidelijke vraagstelling .De tv reageert overal op dus de fout zat in mijn denkwijze .
Bedankt voor jullie tips

Hoeft geen excuses hoor, vaak denk je in enen: waarom knippert die LED continu?? En ja Bij Philips duurt het erg lang, net zo lang totdat de TV ook echt klaar is met opstarten ondanks je al ruim beeld heb..

maartenbakker

Special Member

Ik vroeg ook door omdat ik mezelf ook wel eens op die manier heb laten afleiden. Vaak was er dan wel een mankement maar dacht ik dat een ander verschijnsel (zoals dat knipperen) ermee te maken zou hebben. Soms was er gewoon geen mankement maar is iets dat niet zo lijkt te horen een "feature" of een externe invloed.