Dat is een K*Toplossing waar je verre van moet blijven en dat zou mijn antwoord zijn!!!
Heb net 2 van die dingen van boord getrokken omdat ze waardeloos zijn. Sorry dat ik het zeg, maar afblijven. Er zijn dedicated monofase dingen die prima werken ZONDER condensatoren.
Dus JA het kan, maar je moet het niet willen, zal later vandaag wel het schema posten
EDIT:
het schema
Jij hebt die exciter niet, derhalve zul je gebruik moeten maken van de ene wikkeling en de andere gebruiken als exciter. Voor het opstarten is enig remanent magnetisme noodzakelijk en de condensatoren moeten GOED zijn (geen te hoge ESR) dan zakt namelijk de eindspanning behoorlijk in...
Dit werkt in ieder geval PRIMA in eiland bedrijf en gaat dan helemaal goed komen.
voor on-grid moet je een synchronisatie mechanisme hebben voor iig de frequentie en dat zal asynchroon niet meevallen, want EN je spanning moet enigszins kloppen EN je frequentie.
In NL is je frequentie 50 Hz, uitgaande van een motor met 2 poolparen zal die dus > 1500 RPM moeten draaien. Daar zit nog wel behoorlijk wat uitdaging in:
.1 hij mag niet te veel draaien, dan ga je teveel stroom opwekken en verbrand hij.
.2 hij mag zeker niet minder draaien, dan ga je teveel stroom trekken en verbrand hij.
.3 moet de spanning kloppen, waar je nu TOTAAL geen controle over hebt of je moet die 2e wikkeling de spanning kunnen regelen. Dan kom je een heel stuk verder (dan is die condensator ook niet meer nodig)
Al met al zijn er behoorlijk wat voorwaarden. Ik zou in dat geval voor de simpele optie gaan en er DC van maken en die via een inverter aan het net voeden. Ben je van frequentie en spanning volledig af. bijvoorbeeld met en microgrid omvormer...