Commodore 1084S schakelaars

Wie heeft er voor mij een duidelijke afbeelding van de gebruikte switches aan de achterzijde van deze monitor (zie afbeelding hieronder).

Ik wil een aantal van deze switches bestellen.
Afbeelding van de swith en eventueel merk/onderdeelnummer zou heel fijn zijn.
mvg

pa3gws

Golden Member

Effe openschroeven en een foto posten.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Klopt dat nummer wel? (kan het nergens vinden, wel een 1084s...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

oeps, foutje gemaakt, is inderdaad 1084S (Daewoo fabrikaat)

Op 28 april 2023 12:41:21 schreef pa3gws:
Effe openschroeven en een foto posten.

op dit moment is dat niet mogelijk omdat de monitor (nog) elders is

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 28 april 2023 18:52:54 (63%)

Henry S.

Moderator

Moet een 1084s zijn, en die is gelijk aan de Philips CM8833-2 (CM11342, CM1134-2): https://www.manualslib.com/download/1556093/Philips-Cm11342.html

Philips onderdeelnummers:
SK2 (4822 276 11505) en SK4 (4822 276 12677)
Vind die maar eens.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

je bedoelt: gaat niet lukken ?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 28 april 2023 19:19:07 (85%)

Arco

Special Member

Zijn die schakelaars wel kapot? (je ziet dat zelden; alleen de powerswitch schijnt vaak te overlijden)
Wat ook veel voorkomt is afbrokkelende plastic delen en breuken in de printplaat.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 28 april 2023 19:13:03 schreef Arco:
Zijn die schakelaars wel kapot? (je ziet dat zelden; alleen de powerswitch schijnt vaak te overlijden)
Wat ook veel voorkomt is afbrokkelende plastic delen en breuken in de printplaat.

de schakelaars (2 stuks) hebben hetzelfde mankement als de aan uit schakelaar. Je moet een luciferhoutje er in klemmen om een andere functie te kunnen activeren

Goh, vreemd.. Meestal deze schakelaars nooit stuk gezien, spoelen met contact reiniger en weer OK..

Henry S.

Moderator

Op 28 april 2023 19:09:24 schreef ffeilers:
je bedoelt: gaat niet lukken ?

bijna niet.

Op 28 april 2023 19:14:34 schreef ffeilers:
de schakelaars (2 stuks) hebben hetzelfde mankement als de aan uit schakelaar. Je moet een luciferhoutje er in klemmen om een andere functie te kunnen activeren

Beide schoonmaken en invetten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 28 april 2023 19:18:57 schreef Henry S.:
[...]
bijna niet.
[...]
Beide schoonmaken en invetten.

zodra hij in mijn bezit is ga ik dit proberen...... daarnaast nieuwe schakelaar kopen is dus geen optie

maartenbakker

Golden Member

@Henry S: Commodore heeft ze ook wel bij Daewoo besteld. Volgens mij zitten daar andere schakelaars in dan in de Phlipsen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 28 april 2023 19:46:02 schreef maartenbakker:
@Henry S: Commodore heeft ze ook wel bij Daewoo besteld. Volgens mij zitten daar andere schakelaars in dan in de Phlipsen.

Het is idd een daewoo uitvoering, wachten tot de monitor er is en dan een foto maken, maar dan nog lijkt het , gezien de reacties, twijfelachtig of ik dan bedoelde schakelaars kan kopen

maartenbakker

Golden Member

Met een foto kom je al een heel eind. Eventueel een paar maten nemen.

Ik heb ook ergens nog een voorraadje diverse schakelaars, zal ze alleen wel op moeten zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 28 april 2023 19:46:02 schreef maartenbakker:
@Henry S: Commodore heeft ze ook wel bij Daewoo besteld. Volgens mij zitten daar andere schakelaars in dan in de Phlipsen.

Ik weet niet wat er intern in de Daewoo versie zit, van buitenaf zie ik het verschil niet.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 28 april 2023 20:21:27 (56%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Op 28 april 2023 19:14:34 schreef ffeilers:
[...]

de schakelaars (2 stuks) hebben hetzelfde mankement als de aan uit schakelaar. Je moet een luciferhoutje er in klemmen om een andere functie te kunnen activeren

Beste kans dat ze gewoon los in het soldeer zitten. Ook dat komt wel eens voor. Net zoals de aansluitbussen overigens.

soldering of het schakelmoment van de schakelaar is kapot, of blijft hangen door uitgehard vet. ik denk dat gezien de leeftijd een onderhoud toch wel mag, wrs zit er wel meer los in de soldeer na 30+ jaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Bij de schakelaars die Philips gebruikte is dacht ik meestal het vergrendelingsmechanisme stuk. Geen idee wat er hier mee is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Of IDD erg los in soldeer, waren deze monitors wel berucht om!!

Wie interesse?? Heb er nog zo een staan, wil er vanaf.. ( Met 12 Kan tuner er bij!)

Op 29 april 2023 18:47:41 schreef smd:
Of IDD erg los in soldeer, waren deze monitors wel berucht om!!

Wie interesse?? Heb er nog zo een staan, wil er vanaf.. ( Met 12 Kan tuner er bij!)

Ik heb je een email gestuurd, mvg

Op 28 april 2023 20:16:10 schreef maartenbakker:
Met een foto kom je al een heel eind. Eventueel een paar maten nemen.

Ik heb ook ergens nog een voorraadje diverse schakelaars, zal ze alleen wel op moeten zoeken.

als hij binnen is zal ik de afbeelding posten