Philips 49PUS7502/12 start niet door

Hallo hier een TV in de reparatie die bij aanzetten Philips logo presenteert gaat naar geen beeld wel backlight, word na enige tijd donkerder maar verder niet te bedienen. Volgens eigenaar had de TV enige nukken met android en heeft getracht te updaten maar is er niet beter van geworden blijkt dus. Is er nog een recovery tool voor om Android te restoren of einde oefening moederbord?? Wie heeft hiervoor nog hoop??

Download hier de software en installeer die, dit kan een half uur duren. Hiermee wordt de EMMC gedeeltelijk geflushed en opnieuw geïnstalleerd.

Unzippen en op een fat32 geformateerde usb stick zetten , stick in een usb 1 poort, tv aansluiten op het lichtnet.

[Bericht gewijzigd door william1967 op 2 mei 2023 00:21:52 (18%)

William, komt dit vaker voor?? het is begonnen met haperen...Ik ga er vanavond mee aan de slag! bedankt!

Als mensen gaan klooien met updaten kan er vanalles gebeuren, vaak zijn tv's op het internet aangesloten via Wifi en dan kan het wel eens misgaan. Updaten werkt het beste via USB of vaste kabel.
Als een tv moeilijk doet dan is het beter een volledige reset uitvoeren en alles opnieuw instellen want dat helpt beter dan een update.

Klopt, mee eens William.. Nu status als volgt: Stick er in TV meld Update in progress...(plm 25 min) Daarna komt er een ronde cirkel met Wissen, beeld gaat op zwart, Philips Logo, weer op zwart, dan Update in progress..(weer 25 min) Blijft in deze loop hangen.. Nou ja, laat hem wel doorgaan verder.. Of moet de standaard upgrade er daarna weer in??

Zodra de tv de ronde cirkels laat zien kun je de USB stick eruit halen en de tv laten doorstarten. In sommige gevallen moet je de NVM instellingen aanpassen, dit kan middels de set option code of de NVM file te laden. Het beste is de laatste firmware ( UPG file ) te laden.

Ik ga er mee aan de slag! Thnx

William, is de UPG file voor USB beschikbaar of via ComPair??

USB of via een TPV dedicated tool. ComPair was ten tijde van Fusion eigenlijk al end-of-life.

Groeten, Ron.

Voor zover ik nog weet wordt bij een firmware update middels een usb stick een scherm met een aantal voortgangsblokken getoond. Ik meen valideren, laden en installeren die voortgangsblokken lopen één voor één vol en zodra dat proces afgemaakt is verschijnt een volgend scherm met verwijder de usb stick waarna de tv opnieuw op gaat starten. Het update proces mag niet tussentijds onderbroken worden want het kan onomkeerbare schade tot gevolg hebben. Wie weet is de eigenaar het wachten zat geworden en heeft het update proces voortijdig beëindigd maar blijkbaar staat de oude firmware er nog wel op omdat de usb stick een firmware update scherm oproept, de firmware gevalideerd en geladen heeft maar voordat de nieuwe geïnstalleerd wordt dient de oude eerst gewist te worden. Stel de eigenaar heeft nog nooit een firmware update uitgevoerd dan bevat de laatste zoveel software want alle voorafgaande firmware problemen worden ook verholpen. Net zoals een pc als die regelmatig bijgewerkt wordt dan verloopt het bijwerken veel sneller dan bij een pc die van aanschaf nooit geen updates heeft gehad. Als toevoeging de firmware wordt als zijnde een zip bestand gedownload en dat bestand dient eerst uitgepakt te worden en kan pas daarna zonder het zip bestand op een lege usb stick gezet worden.

William, Had u de USB versie UPG file voor mij??

Die vind je op hier de Philips website bij Software & drivers.

Die doet het niet helaas, dezelfde USB stick gebruikt en bij deze file blijft stick onaangeroerd...

Als de nieuwe niet geaccepteerd wordt dan staat die er al in. Kan zijn dat de PKG file die file al geladen heeft.

Misschien de usb stick opnieuw formatteren als zijnde fat 16 formaat en daarna het uitgepakte upg bestand volledig naar de stick kopiëren. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik de snelkoppeling gekopieerd had maar niet het bestand zelf en dat maakte dat de usb stick het upg bestand niet geladen had en dus niet bruikbaar was. Het is echter wel het geval dat bij de eerste poging de firmware door de tv wel herkend werd, in een soort van loop ging maar dan vraag ik me wel af of het soort van loop was of afronding van het installatie proces die absoluut niet onderbroken mag worden.

Arco

Special Member

Standaard worden grotere sticks met ExFat geformatteerd, dat ondersteunt niet ieder apparaat, ook te grote sticks zijn niet altijd welkom...
Beste inderdaad FAT16 of 32 gebruiken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ga eerst lekker ff met vakantie, en zal de bovenstaande tips ter harte nemen.. Mensen hebben een leen TV dus geen haast.. Bedankt zover!

Misschien kan een USB stick ook weleens verborgen bestanden hebben en het file systeem een beetje corrupt zijn.
Om deze dan het beste helemaal schoon te maken kun je de tool SD formatter gebruiken.
Deze werkt op USB sticks maar ook op SD/Microsd.
Ook ideaal als de partitie op de SD bv niet meer klopt met de grote van de kaart.

https://www.sdcard.org/downloads/formatter/