Philips 55PUS8804 wel backlight, geen beeld

Ik heb een Philips tv voor mij liggen 55PUS8804 (2020) welke geen beeld geeft echter de backlight werkt wel ook zie je bij het schakelen wel lichtverschil in de backlight, eerste gedachte het tcon board, wat heb ik getest, de zekering op het tcon board is goed aan beide zijden 12 volt ik heb de flatcables een voor een losgehaald naar het scherm maar geen reactie, iets torderen van het moederbord en tcon ook geen reactie.
Wellicht misschien scherm defect maar wil het nog niet opgeven, iemand een andere suggestie?

maartenbakker

Golden Member

Hulpspanningen op de TCON meten om een iets betere gok te kunnen maken of hij nog goed is. Anders testen door vervangen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voel onder aan het panel of daar iets warmer wordt dan normaal, zoja dan is er een COF kabel defect of in sluiting. En zijkant bij 4 k panel ook. Grote panels hebben nu eenmaal vaker kans op defect en breuk, of loszittende COFs. Chinese panels en overname TPV is de nieuwe Philips kwaliteit niet ten ten goede gekomen...

*hier heb ik geen app voor nodig
Arco

Special Member

Chinese panels en overname TPV is de nieuwe Philips kwaliteit niet ten ten goede gekomen...

Misschien tijd om de oude slogan weer te gaan gebruiken: "Let's make things better"... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De truuk bij deze panelen met om en om loshalen flatcables naar scherm werkt helaas niet.. Ik vermoed ook sluiting in paneel, al je voedingsspanningen nameten op Tcon.. Datalijnen isoleren truuk KAN helpen..

Ik heb het toestel gelukkig gekregen en ga even in een ander apparaat kijken of er een gelijke tcon in zit en anders einde verhaal mocht het scherm defect zijn

Op de t-con komt wel eens een condensator voor met sluiting. Meten op de spanningsregelaars om te beginnen.

Inmiddels een ander Tcon board erin en heb beeld echter in zwart/wit maar is niet het precies correcte paneel daar is weer moeilijk aan te komen

DAt kun je misschien in de service opties optie nrs misschien wel corrigeren, vraag me alleen niet hoe, want bij Philips is dat echt niet duidelijk zonder service manual.

*hier heb ik geen app voor nodig

Een Tcon kan je niet corrigeren in Service menu dat deze matched met beeldscherm en behoort bij exact type beeldscherm

In dit type zijn inderdaad vele varianten maar heb er online een gevonden

Als de t-con 6871L-6152A heeft kun je er wat mee, zoniet dan is het een t-con voor een ander beeldscherm.

Janballeman

Golden Member

Welke TCON zat in je tv? En was dit get probleem?
Ik heb een Philips PUS8804/12 geen beeld
Blacklight doet het wel.

Ik wil weten welk TCON hierin zit.

De Tcon die op de foto staat zit erin, wat het defect is weet ik niet, ik heb met veel moeite in het buitenland een andere gevonden en de tv doet het nog wel heb ik een siliconen koelplak onder de processor gelegd

Op 3 januari 2024 07:38:57 schreef Janballeman:
Welke TCON zat in je tv? En was dit get probleem?
Ik heb een Philips PUS8804/12 geen beeld
Blacklight doet het wel.

Ik wil weten welk TCON hierin zit.

1. Alleen backlight wil niet zeggen dat de t-con stuk is.
2. Zonder beeldmaat te vermelden zul je de juiste t-con niet vinden.
3. Wat heb je gemeten?

dutn

Golden Member

Een bijna zelfde type TV heb ik ook eens gehad met dezelfde klachten. TV lijkt op te starten, geluid aanwezig, maar geen beeld. Tcon was goed en hier bleek het probleem te zitten in de print onderaan het LCD (achterkant). Daar zitten een aantal condensatoren en 1 ervan was in sluiting.

Met een warmtebeeld-camera was dat goed zichtbaar (na het verwijderen van de metalen platen).

Mocht je details nodig hebben en/of komt dit overeen met het probleem hier, dan hoor ik dat graag.

[Bericht gewijzigd door dutn op woensdag 3 januari 2024 13:46:46 (88%)

Janballeman

Golden Member

Op 3 januari 2024 13:44:25 schreef dutn:
Een bijna zelfde type TV heb ik ook eens gehad met dezelfde klachten. TV lijkt op te starten, geluid aanwezig, maar geen beeld. Tcon was goed en hier bleek het probleem te zitten in de print onderaan het LCD (achterkant). Daar zitten een aantal condensatoren en 1 ervan was in sluiting.

Met een warmtebeeld-camera was dat goed zichtbaar (na het verwijderen van de metalen platen).

Mocht je details nodig hebben en/of komt dit overeen met het probleem hier, dan hoor ik dat graag.

Ja graag, hoe heet dat lcd printplaat? ik heb de 55inch het verschil met de tv van ts en mijne is de /04. Ik wil graag de printplaten bestellen om wanneer ik de tv open en ook meteen kan repareren ipv steeds openen en dan wachten totdat ik de onderdelen ontvang.

Ik kwam de kamer binnen zag zwart beeld met geluid op de achtergrond je kon pauzeren etc. Blacklight heb ik getest mit flits van mn telefoon en getest dmv op de tv scherm te drukken

dutn

Golden Member

Deze printplaat zit vast aan het LCD (middels een flatcable), die is niet zomaar te vervangen. Wanneer hier inderdaad een defecte condensator op zit, zal alleen de condensator vervangen moeten worden op de print.

Janballeman

Golden Member

Op 3 januari 2024 13:44:25 schreef dutn:
Een bijna zelfde type TV heb ik ook eens gehad met dezelfde klachten. TV lijkt op te starten, geluid aanwezig, maar geen beeld. Tcon was goed en hier bleek het probleem te zitten in de print onderaan het LCD (achterkant). Daar zitten een aantal condensatoren en 1 ervan was in sluiting.

Met een warmtebeeld-camera was dat goed zichtbaar (na het verwijderen van de metalen platen).

Mocht je details nodig hebben en/of komt dit overeen met het probleem hier, dan hoor ik dat graag.

Ja graag
Welk uF condensator?

dutn

Golden Member

Uiteraard is dat wel afhankelijk welke in sluiting is gegaan, in mijn geval betrof dit een 50v 10uF condensator (SMD). Betreft C124 in de foto hieronder van de reparatie:

Hoop dat het helpt!