48OLED935 soms gigantisch lawaai bij in standby schakelen

De OLED 935 reeks lijkt toch weer het zorgenkindje van Philips te gaan worden van de laatste 5 jaar. Weer een nieuwe klassieker ontdekt... Ik leg even uit, wie weet raad?

Bijna meteen na de lancering van dit model kregen we op de zaak klachten dat die jongens soms een gigantisch lawaai maken na in standby te schakelen. Op zeker moment een software - update die "blijvend geluid na standby zetten als het toestel op een HDMI bron stond" te downloaden. Die update loste het probleem bij de meeste mensen op, waaronder bij m'n eigen oom.

Twee bleven lastig doen. Eéntje is naar het beroemde service center in Hasselt gegaan waar hij een nieuw ssb heeft gekregen, maar een jaar later er terug van had.
Ooit van een vriendelijk forumlid een bestandje gekregen dat het toestel helemaal leeg maakt. Dat daarop losgelaten en ik heb die mensen nooit meer gehoord.

Die andere heeft dat kuurtje in de herfst vorig jaar ook gekregen, maar heeft het fenomeen na een half jaar weer eens terug gehad.

Kent iemand dat probleem, want ondanks het vaker voorkomt schijnen er weinigen de oplossing te kennen...
Ik kan het dan maar weer oplossen |:(

tnx
Gert

Beroemde service center in Hasselt,bedoel je Servilux.

voormalige servilux toch ja. Heet vandaag anders als ik me niet vergis.

De fout lijkt hier niet gekend, hebben jullie zoiets nog nooit meegemaakt dan?

Gert, jij zit kennelijk in die business. Als er 1 van de 100 modellen een specifiek probleem heeft dan weet JIJ daarvan.

Alle andere leden hier moeten maar net toevallig met dat ene model waar jij niet uuitkomt te maken hebben gehad om "een oplossing te kennen". 60 jaren geleden waren er maar een paar fabrikanten en die hadden ieder een paar TVs. Iemand die een winkeltje "TV reparaties" had, die kent ze al snel allemaal en hun "typische problemen".

Tegenwoordig zijn er honderden fabrikanten, met ieder tientalle modellen. En TV reparatie-winkels zijn niet meer rendabel (de nieuw prijzen zijn gezakt, dus de manuren wegen niet meer op tegen: "koop maar een nieuwe, ding is totall loss").

Kortom, de kans dat je hier iemand tegen het lijf loopt die toevallig de oplossing weet is klein. Maar proberen kan altijd. Als je geen reactie krijgt: jammer dan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew: Ik weet donders goed dat er hier op dit forum redelijk wat mensen wel vaker aan tv's sleutelen en zelfs hun eigen bedrijfje hebben. Wie of wat hoor ik niet publiekelijk gezegd te hebben.

De OLED935 serie is erg veel verkocht geweest, dat weet ik ook "door in de business te zitten".

Waar ik met mijn laatste vraag op doelde, is te weten te komen of dit een software-issue zou kunnen zijn dat enkel in Vlaanderen voorkomt.
De mensen waar ik dat probleem meegemaakt heb, hebben twee constanten: allemaal in Vlaanderen en een Telenet decoder eraan.
Het gebeurt wel vaker dat een topic naar onderen geraakt en uit het zicht verdwijnt. Ben al even actief op dit forum en terug iets posten haalt het een keertje naar boven. Al even vaak voorgekomen dat er op die manier terug iets uit de bus komt (wat niet wil zeggen dat ik die actie 26 keer ga herhalen).

Behalve de inmiddels gelanceerde update naar Android 11 doen, kan men op softwarevlak weinig doen.

Stel dat het probleem in Nederland niet voorkomt en me één van de Nederlandse techneuten hier dat kan bevestigen, dan moet ik ergens gaan zoeken richting Telenet box. Verder is alles tussen Vlaanderen en Nederland hetzelfde.

Het zou dan voor mij een enorme hulp zijn, want dan kan ik toch iets van verschillen gaan zoeken.

Ik zou niet weten wat de Telenet TV box daarbij van doen heeft. Dat werkt nu echt overal goed, zelfs op oudere tv dan die van jou. Misschien heeft je TV problemen met HDCP signaal, of doe de resolutie eens wat minder om te proberen op je TV box.

Maar natuurlijk zoals de meesten ligt het probleem weer bij iemand anders...
Als je daar een goede moderne TV op aansluit en het werkt perfect, waarom zou het dan weer Telenet zijn die in fout is? Misschien is je TV wel te oud en kan die signalen niet goed verwerken. Maar direct weer zeggen dat het Telenet is ben ik niet met je eens.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 30 mei 2023 17:17:25 (29%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

't zal Philips weer eens niet wezen...

Jongens, hé zeg blijf eens even rustig.... we zitten hier toch op een (hobby) elektronica forum, niet? Dé plek om ideeën en ervaringen uit te wisselen O-)
@CrossFireX: Je misschien even verdiepen in typenummers van Philips voor "te oud"in de mond wordt genomen. De OLEDXX5 reeks is van modeljaar 2020.

Ik herhaal mijn bijdrage van vanmiddag: het valt me op dat elke OLED935 die dat probleem had TOEVALLIG aangesloten was op een decoder van Telenet.
Ik denk dat alle settopboxen net zoals onze tv's een hoop software bevatten. Heel die boel communiceert via HDMI-CEC. Het zal niet de eerste keer zijn dat via die weg één of ander bitje omvalt.

Een tijd terug had ik bij een splinternieuwe Loewe Bild i aangesloten aan de laatste nieuwe decoder van Proximus (waar ik al veel vaker issues mee gehad heb dan met Telenet) het probleem dat er erg vaak geen geluid kwam. De aangesloten soundbar crashte 2 van de 10 keer en zelfs de uitgestuurde resolutie van de settopbox ging al even vaak op de laagste waarde in een 4:3 formaat staan.
Telenet box op zulke combo, of die Proximus box op een Philips en beide situaties zijn probleemvrij.

HDMI-CEC blocker ertussen en probleem (voor de klant) opgelost. Loewe gaat eerstdaags een software-update live sturen die dat ook verhelpt
Bij dit erg gekend probleem is er ook iets tussen Proximus en dat model van Loewe.

Ook een reden dat ik wou polsen naar ervaringen vooral uit Nederland is dat de OLED934 dezelfde firmware deelt en het probleem niet heeft/had.