Hallo beste forumleden.
Op de werkbank ligt een 58PUS7555/12 met als symptoom:
1. aan/uitzetten met de ab werkt (de processor doet het dus?)
2. het toestel lijkt een eigen leven te leiden met een beeld dat bestaat uit allemaal verticale lijnen, grijs/witbanen (zie foto). Het beeld is dynamisch; de verticale banen/lijnen verspringen van positie. Het beeld flikkert daarbij óók in lichtsterkte.
3. aanbieden van een specifiek signaal op welke HDMI-poort dan ook levert géén geluid en geen specifiek bron-gerelateerd bééld.
Daarbij merk ik op dat, omdat ik geen beeld heb, het selecteren van de HDMI-source een gevalletje "blind vliegen" is. (Al is het volgens mij wél zo dat wanneer er slechts één (HDMI-)bron actief is deze automatisch als input wordt gekozen toch?)
4. als ik de koppeling tussen mainboard en TCON loshaal blijft het beeld keurig zwart (nb: backlight is okay).
5. als het toestel aanstaat resulteert iedere actie op de ab in een response van de standby-LED, verder kan ik niet vaststellen of er daadwerkelijk iets gebeurt.
6. als ik een USB-stick (FAT- geformatteerd) met daarop de meest recente .pkg-file in de root-folder in de USB2.0 socket prik en de TV aanzet, dan verandert dit niets aan het gedrag van de TV. Meer in het bijzonder: ik neem geen activiteit richting de USB-stick waar.
7. als ik met mijn smartphone naar wifi-signalen zoek dan neem ik geen TV-gerelateerd hotspot/netwerk waar
8. als ik de TV met een UTP-kabel met mijn LAN verbind dan resulteert dit niet in de uitgifte van een IP-adres aan de TV
Mijn voorlopige conclusie: het probleem zit n.a.w. in het mainboard.
Gaarne jullie advies/input: is deze aanname terecht of is mijn conclusie misschien te kort door de bocht?
[Bericht gewijzigd door ChristiaanR op donderdag 11 mei 2023 16:01:20 (21%)