Harman Kardon TS-7 / TS-11 / TS-2BQ behuizing

Ik heb een aantal defecte subwoofers van Harman Kardon, en na een hoop gerepareerd te hebben, heb ik een aantal van deze behuizingen en woofers over.

Ik heb de T/S parameters van de woofers opgemeten en de gegevens van de behuizing in WinISD ingegeven. De versterkerbehuizing niet meegerekend kom ik op een inhoud van 33,6 liter.

Als ik het dan terugreken met WinISD, kom ik op een afstemfreqentie van 42-45 Hz. Klopt dit? Ik vind het erg hoog.

Eigenlijk wil ik eens kijken of er wat meer te halen is met deze woofer en aanpassing van de behuizing of een nieuwe behuizing. Hij gaat me eigenlijk niet laag genoeg en dreunt teveel op een te hoge frequentie. Als ik aan de parameters in WinISD zit, is het standaard ontwerp een behoorlijk compromis... Ik overweeg eens te proberen een isobarische behuizing te maken, en 2 woofers in push-pull configuratie te zetten. Heeft iemand ervaring met een dergelijk ontwerp?

Henry S.

Moderator

Op 11 mei 2023 17:08:13 schreef Semtexx:
Als ik het dan terugreken met WinISD, kom ik op een afstemfreqentie van 42-45 Hz. Klopt dit? Ik vind het erg hoog.

De HKTS-7 specs geven geen -3dB punt, maar een -6dB punt van 35Hz, dus dat kan wel kloppen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.