Backlight sheet gevraagd van een 42 lg tv

Ivm vervangen van de backlight strips zijn de backlight sheets helaas vervormd geraakt waardoor de lichtverdeling niet meer goed is. Nu is dit een soort stevig glazend wit papier dat specifiek aan de randen met een stippelpatroon is en in de hoeken niet. Maar ondanks aanpassen met nieuwe stukken lukt het niet goed om de lichtverdeling zuiver te krijgen. Ik denk ook dat het aan de kleinere lensen zou kunnen liggen van die op de vervangende ledstrip zitten, maar het papier wil ik toch graag zo orgineel mogelijk vervangen. Maar kan dit dus nergens vinden of bestellen! Dus heeft iemand toevallig een sheet van een backlight 42 inch met backlight led strips (niet edge dus)? Ik zoek dus niet de diffusers maar het laatste vel met gaten voor de ledstrip erin. een vergelijkbaar model mag ook als het maar van een 42 inch formaat is.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op 14 mei 2023 13:16:38 (10%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Hmm vreemd, die sheets dragen weinig bij aan de licht verdeling maar vermoed eerder goedkope bokkie wokkie LED strips, dat probleem komt vaker voor...

Het is heel vreemd, als ik zonder lcd panel de lichtkap zie, is het mooi egaal maar met het panel erop zie ik toch steeds de plekken waar het papier niet goed ligt ofzo. Dit folie vervormt denk ik mee met de randen een beetje als t panel er op ligt maar de lensen zijn iets kleiner dus lager en daarom eerder last van schaduwen. Ik moet toch een goede backsheet namaken anders of een origineel van een ander backlight lg.

Arco

Special Member

Die folie met stippelpatroon zie je meestal bij edge-lit schermen en is bedoeld om het licht egaal te verdelen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

kan je de kreukels niet met dubbelzijdig tape vlak krijgen??

Ja dat ga ik doen op de randen van de sheets denk ik zodat ze niet vervormen als het panel er weer op ligt.
@ arco : die stippelpatroom ziet je inderdaad op de perspex plaat bij edge light panelen, bij backlight panelen is de plaat van diffuus mat wit plastic, maar niet op de diffuser sheets. Dit is wel een backlight met 4 backledstrips , dan een matte plaat, diffuser en polarizer sheett en de achterste sheet met gaten voor de leds. Daar zijn er bij de randen maar niet in hoeken verlopende schaduwstippels geprint voor egale lichtverdeling.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op 19 mei 2023 12:59:43 (20%)