LG 55UH615V half scherm donker

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb een probleem met mijn LG 55UH615V televisie. Het halve beeldscherm rechts is veel donkerder als de linker helft. Ik heb hem geopend en het valt duidelijk op wanneer ik de televisie aan zet dat er licht door de gaten aan de ene kant wel schijnt en de andere kant niet (zie foto in de bijlage).

Graag vraag ik advies of dit simpel te repareren is of dat de investering het niet meer waard is?

Alvast bedankt voor alle moeite.

Groetjes,

Aldin

hallo kan u met zekerheid zeggen dat de backlight defect is, indien u handig bent wandt het scherm moet verwijderd worden is wel wat werk maar voor een tv van 2016 wel nog waard.Anders horen of er iemand op het forem bij u in de buurt woond die dat tegen vergoeding wil doen grtjes maxtv

Bedankt voor jouw antwoord. Fijn om te weten waar het aan ligt. Ik woon in Eindhoven dus mocht iemand dit doen sta ik daarvoor open.

Heb jij enige indicatie hoeveel de reperatie ongeveer kan kosten?

is moeilijk te zeggen maar ik doe het voor onder de 90 Euro incl LEDs als ik zo de prijs van de LEDs zie

Welke leds zijn daarvoor nodig?

Als je de Type TV intikt bij AlieExpress kom je een heel eind..

Het is inmiddels een tijdje geleden maar ik heb nog een vraag. Ik heb de ledmodules zelf vervangen echter brandt de rechter led module op halve kracht. Beide modules zijn vervangen en het is al beter als dat het eerst was. Helaas is er wel nog steeds een helderheidverschil tussen de twee helften.

Wat kan dit zijn? Is er misschien nog iets anders defect of is het een defecte ledmodule?

Alvast bedankt.

hoi een vraagje zijn het nieuwe ledstrips of heeft u enkel de slechte strips vervangen,zou er anders geen verklaring voor hebben

Ik heb beide als nieuw vervangen. Is het dan een slechte strip?