Samsung UE40JU6445 paneelfout?

pa3fun

Golden Member

Heren,
Van genoemde TV heb ik de LEDstrips vervangen omdat een aantal LEDs hun diffusielens waren kwijtgeraakt en er lichte vlekken in het (toen verder nog intacte...) beeld verschenen.
Na het verwisselen van de LEDstrips doet de rechterzijde van het beeld het niet meer goed, zie bijgevoegde foto's. Het is niet het eerste keer dat ik LEDstrips vervang, ik ben ook dit keer voorzichtig geweest en het LCD-paneel lijkt zo op het eerste gezicht niet beschadigd. De flatcable tussen TCon en LCD-paneel rechterzijde heb ik inmiddels met IPA gereinigd, zonder enig resultaat helaas.
Kan iemand mij vertellen in welke hoek het hier moet zoeken?

"Vraag niet hoe het kan ..."
pa3fun

Golden Member

Gevonden
Tóch gewoon zelf gemold bij het terugplaatsen van het LCD-paneel.
Nét niet helemaal op zijn plek gelegd voor ik de plastic rand heb terug geklikt. Waardoor er een minuscuul randje van het paneel is afgebroken. Een randje waar natuurlijk óók een spoortje loopt (liep).
Helaas. Leermoment.

Yep, een leermomentje! Zo kwetsbaar is het spulletje, het is checken, checken en dubbel checken...

Als het glas niet zo is beschadigd dat het vloeibare kristal wijkt voor lucht, kan je electrische geleidende lijm (electro-zilverlijm) aanbrengen op de rand om de electrische brug te maken bij het gebroken spoor. Je weet maar nooit hé ;-)

It's fun to find the failure!

Word niets, is gewoon geexecuteerd...

pa3fun

Golden Member

@Marc/Tele@ReVision: bedankt voor je suggestie. Als ik weer een keer spullen bestel laat ik zo'n tube/injectiespuit met elektrisch geleidende lijm meekomen. Kleine moeite om het die kans nog even te geven. Smd heeft n.a.w. gelijk, maar toch...

Het werkt(e) gewoon bij een onderbroken achterruitverwarmingslijntje en dat is dan nog bij een zoveel grotere stroom :-). Het werd geleverd in een flesje met borsteltje in het afsluitdopje, bijna zoals bij nagellak ;-)

[Bericht gewijzigd door Tele@ReVision op 23 mei 2023 18:40:33 (29%)

It's fun to find the failure!

Maarja, er zit inmiddels al zuurstof in plaat, dat gaat erg snel, en daarbij de spoortjes zijn zo smal en liggen zo dicht bij elkaar, dat gaat je nooit lukken.