Sorry, dan zat ik fout, dat kwam omdat je in een ander topic zei dat je alleen hobbymatig repareerde zonder winst en alleen voor particulieren die weinig budget hadden en ook maar af en toe. Dit kwam ter spraken omdat je zei dat je niet bij Farnell kon bestellen.
Eens, met uitzondering dat ik geen winsten maak.
Ik doe het uit hobby en voor mensen met een laag budget of wanneer de gevestigde reparatie centers er niet eens aan beginnen omdat het voor hun economisch niet verantwoord is.
Bij mij betalen ze alleen voor de parts en misschien een tientje voor verbruiksartikelen zoals soldeer, flux en slijtage.
Vooralsnog veel mensen blij gemaakt, en dat geeft voldoening.
Ik heb dit eens nagevraagd bij de belastingdienst. Is geen enkel probleem.
Het is ook niet dat ik stapels reparaties heb, maar zo af en toe komt er iets op mijn pad door mond op mond reclame.
Dan was je in dat topic waar deze quote van is dus niet helemaal eerlijk...
Want 800 units in 10 jaar vind ik geen hobby meer. Dan zul je idd wel ervaring hebben. Dat is 80 per jaar oftewel iedere week wel 1 of 2 van die dingen. Dan zul je idd wel weten waar je het over hebt. Dan ben je waarschijnlijk de grootste van Nederland op dit gebied.
Het kan echter wel degelijk verschil maken want als bedrijf kun je aan onderdelen komen via bedrijven als Farnell, mouser etc en hoef je niet op Ali te shoppen met kans op fakes.
Daarnaast heeft het gemiddelde bedrijf betere apparatuur omdat ze een groter budget hebben. Als jij idd alleen de onderdelen rekent zul je niet het budget hebben voor professionele kwaliteit apparatuur. Mijn soldeerspul bij elkaar gaat al over de 3k, dat kon ik als hobby me niet veroorloven maar daardoor mol ik nooit iets bij (de)solderen. Ik zou nu niet zonder kunnen.
Overigens zeggen aantallen op zich niets, er is hier op CO een TV reparateur die meer dan 500 TVs op de bench heeft gehad maar nog steeds bijna niks van electronica weet