Whirlpool ADP720 start niet meer

Geeft er iemand de service manual van een whirlpool ADP 720 vaatwasser ?
Ik ben namelijk opzoek naar het bestelnummer van de bedieningsprint

Probleem is de start knop werkt niet meer, maar ook de uitstelknop en annuleer knop werken niet meer ( dus de drie rechtse toetsen op de tekening )

1: die nummer is waardeloos. Plaats een foto vh typeplaatje
2: waarom niet toetsjes vervangen? Printbasis reparatie
3: ook op zoek gaan naar oorzaak. Gaan er sloten water over de knoppen? Wat is de staat vh toestel? Dampschade? Deurrubbers krom? Vooral de onderste, hoe is het daarmee?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dit is de bedieningsprint, U ziet donkere plekken aan de FP IC ik vermoed dat daar het probleem van komt. Iemand tips, of niemand dat per toeval zo een pcb op afbraak liggen heeft ?

maartenbakker

Special Member

Er staat een fabrieksnummer en een OEM nummer op de sticker, maar die zijn vaak niet erg zoekbaar.

Als iemand zo'n printje heeft kun je natuurlijk wel nummers vergelijken, maar het makkelijkst is zoals EricN al zegt aan de hand van het typeplaatje of de servicesticker (vooral het servicenummer - voor 1 type kunnen soms 10 of meer verschillende servicenummers bestaan, maar het serienummer kan soms ook nut hebben). Daarmee zijn de documentatie en het bestelnummer van het printje op te zoeken en dat maakt de zoektocht véél makkelijker.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

SERVICENUMMER 851157001122
SERIENUMMER 381447001613
BESTELNUMMER WHIRLPOOL J00287545

Maar niet online te bestellen op Whirlpool website

Dat is vochtschade. De vermogenprint zit daar ook dacht ik. Is die nog in orde of heeft die er ook van. De oorzaak ook opzoeken. Vanwaar komt die schade? Veel hoge temperatuur wassen? Vervormde dichting vd deur? Deur scheef ingebouwd?

Bestel Nr: 481010682943 ergens tss de 100 en 150 euro.

Je kan de aangetaste banen ook herstellen. Bloot maken en fijn draadje over zetten en als het werkt terug lakken.

Er bestaat blijkbaar een kit om condensatievorming te verminderen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik zou voor repareren gaan, het is IDD nog vrij simpel te doen voor een ervaren soldeerder.. Ervaring is bestel je de originele print, is de firmware anders en werken bepaalde functies niet. Daar dit indesit bouw is, maakt het programmeren niet makkelijker.. Blijft een gok..