Schokdempers AEG Lavamat 74520 update

heb bij oude machines met die gasdruk schokbrekers wel gezien als deze op de stalen as die uit de veer komt duidelijke slijtage heeft op de eerste paar cm dat die dingen gaar zijn. die krassen op de stalen pen komen van het wiebelen met wassen zonder tegendruk. echter zo vaak als je dat ziet moeten er mensen zat nog lang wassen terwijl de schokbrekers allang gaar zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Kruimel

Golden Member

Schuldig! O-) Heb ik ook best lang gedaan. Telkens weer zonder na te denken die wasmachine op zijn plek gezet. Als het langzaam ontstaat en je het fenomeen niet kent is het best vreemd hoe lang het duurt voor je bewust door hebt dat dat je wasmachine vroeger niet door de badkamer danste. Je went er dan op een bepaalde manier aan.

Ja kruimel, dat klopt, want "vreemde ogen" zien beter.

gasdruk veren testman?? Niet in de war met Citroen auto's? Bedoelde je niet de oliegevulde van Miele??

Update (hij doet zijn naam wel eer aan)
Bij het vorige bezoekje, had de timmerman (ikke dus) nog een probleempje gespot, bijna letterlijk, dus vandaag weer even op en neer (en straks genieten van een BBQ festijn voor mijn inzet).
Tevens heb ik gebruik gemaakt van de gelegenheid om de machine nogmaals aan de tand te voelen.
Ik heb de machine, met exact dezelfde inhoud gevuld, als waarmee het probleem ontdekt is.
Resultaat, machine centrifugeert keurig netjes, zonder bonken of wat dan ook.
Ohw ja, de reden dat ik vandaag terug ben geweest....Na de verhuizing heeft een handige buurman een stekker aan de machine gezet (eerder zat deze op een trekschakelaar)
Deze zag er niet heel fris meer uit en heb ik inmiddels vervangen door een exemplaar (dubbelpolig geschakeld) welke de stroom wel aankan.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Kruimel

Golden Member

Dat contactvlak ziet er niet heel lekker uit, die is al een paar keer in en uit het stopcontact gegaan, misschien nog wat vocht om het probleem een extra push te geven. Ik denk dat de warmte van een slecht contact is gekomen, Schuko is ook eigenlijk alleen maar in optimale omstandigheden bruikbaar voor 16A. Ik neig in dezen de buurman buiten schot te houden.

[Doemdenkermodus]Een geschakelde stekker is wat mij betreft eerder een kanshebber voor nieuwe oververhitting dan een goed gemonteerde stekker of vast in een trekschakelaar, daar zie ik eigenlijk nauwelijks ooit goede versies van.[/Doemdenkermodus]

Ik maakte me meer zorgen om het kunstof, was ook een low-budget steker van de bouwmarkt zo te zien.
Al moet ik zeggen, dat de fabriek af aangegoten steker van mijn miele wasdroger er nog veel beroerder uit zag, toen ik deze 2 jaar geleden de deur uit kieperde.
En die is bij in gebruik name van de machine in gestoken en ruim 20+jaar later uit genomen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Het zo ook kunnen zijn dat de wandcontactdoos de oorzaak van het probleem is en zodoende de contactstop doet opwarmen en smelten.

Op 11 juni 2023 18:55:10 schreef smd:
gasdruk veren testman?? Niet in de war met Citroen auto's? Bedoelde je niet de oliegevulde van Miele??

je die suspa veren. die hadden meer merken vroegah..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat waren olie gevulde Testman.. Yup, maar een losse stekker, vaak de draden niet met adereindhulsjes aangesloten in stekker..