Polykristallijne zonnecel

Anoniem

Hallo, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Voor een project ben ik op zoek naar een specifieke zonnecel. Zie foto

Ik heb wat rond gezocht, maar kon alleen vinden dat het een Polykristallijne cel is.

Alvast bedankt,
TJ

fred101

Golden Member

Misschien handig om de foto ook echt bij te voegen ipv attachment=0 ;-) Ik was blijkbaar te snel

Heb je meer info, bv maat, toepassing, spanning, vermogen.

[Bericht gewijzigd door fred101 op zaterdag 27 mei 2023 14:04:08 (23%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Anoniem

8 bij 3 cm of zo? En genoeg om een paar leds te doen branden. Het gaat mij meer over hoe deze er uit zien.

Arco

Special Member

Die zie je niet vaak, omdat monokristallijne cellen een hoger rendement hebben... ('t gaat niet om de 'looks', maar om de opbrengst... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Zal dan wel om kunst gaan ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Enerzijds vermoed ik: "Maten maken niet zo veel uit", maar zeg dat dan. Nu denken mensen dat je precies die 3x8 cellen wil hebben.

Kijk hier eens tussen:
https://aliexpress.com/w/wholesale-polycrystaline-solar-cell.html

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Op 27 mei 2023 14:21:46 schreef TJ:
8 bij 3 cm of zo? En genoeg om een paar leds te doen branden. Het gaat mij meer over hoe deze er uit zien.

Oke, dus dat het een volt of 3 zal zijn en er uit ziet alsof het wel een 100 mA of meer kan leveren ben je niet erg mee geholpen... (Die stroom is een wilde gok, de spanning weet ik vrij zeker. Als je wilt weten hoe accuraat die gok is, meet het na >:) )

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Anoniem

Bedankt voor de reacties. Het gaat idd over 'kunst'. Ik ging eerst een paneeltje zoals de SM141K04LV van Digi-Key gebruiken, maar kwam dan deze foto tegen in een vergeten mapje. Een reverse image search levert niets op. Daarom mijn post op dit forum.
Iemand een idee waar ik verder zou kunnen zoeken?

TJ