Hi,
Ik ben bezig met een klein project en daarvoor wil ik een 10kOhm pot digitaal aansturen. Op internet is wel het een en ander te vinden over digipots, maar ik dacht ik doe toch even navraag hier. Zou deze geschikt zijn?
https://www.reichelt.nl/nl/nl/digitale-potentiometer-257-stappen-1-kan…
De aansturing zal ik waarschijnlijk doen met een Raspberry Pi.
Misschien niet relevant maar dit is de context:
Ik heb een aantal oude Bose SA3 versterkers. Die werken normaal in het Bose ecosysteem, maar hebben ook een AUX aansluiting. Met een 10kOhm pot op de extra aansluiting voor een externe volume knop is het volume te regelen. Zonder pot staat het volume vast op 25%. Ik wil de Raspberry Pi gebruiken om via Shairport ondersteuning te hebben voor Airplay 2. De versterker gaat automatisch in standby mode als er een minuut of wat minder dan 500mV op de AUX aansluiting gemeten wordt (lees ik op internet). Daarom wil ik het volume niet door de Raspberry Pi laten regelen, maar standaard op 100% zetten. Vervolgens biedt de Shairport software de mogelijkheid om bij het veranderen van het volume via Airplay (bijvoorbeeld de volume knoppen op een iOS apparaat) een commando uit te voeren. Daarin kan ik hopelijk dus via de GPIO de potentiometer aansturen. Het voordeel is dat het volume wordt geregeld op de versterker en niet op de source.