Miele wasmachine pomp vast

Op 12 juni 2023 20:11:18 schreef JanEB:
@smd,
"een RVS kruis koop je voor 100 euro" .
Waarkoop je deze dan smd .
Kan ik deze bij U bestellen voor 100 euro ?

Jan

Ga je niet vinden, of je moet echt geluk hebben. Origineel Miele dan.

Op 13 juni 2023 19:00:14 schreef smd:
Hij is iets duurder geworden, maar wel degelijk!

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en-apparatuur/onderdelen-en-toebe…

Is geen rvs.
Dit is degene waar ik in eerste instantie een stalen kruis had besteld
Bij nader inzien ben ik toch verder gaan kijken gezien hij standaard gewalst staal gebruikt en Miele gebruikt gesmeed staal.
Dit maakt nogal wat uit als het gaat om corrosievorming, ja het gaat echt wel een tijd mee maar heb liever geen roestwater door m'n kleding.
Ik blijf het onwerkelijk vinden dat ze zijn overgegaan op aluminium.... Ik kom zelf uit de metaalbewerking en les 1 is galvanische corrosie tussen 2 materialen. Rvs wil je niet bevestigen aan aluminium of gewoon onderhandeld staal, zeker niet met water als katalysator tussen beide. In de sprinklertechniek waar ik inmiddels 20+ jaar in werkzaam ben maken we altijd galvanische scheidingen tussen rvs en staal met bijv. Messing of koper.

Hmm vreemd.. Ik heb hem ontvangen en is zelfde RVS als Miele gebruikt inmiddels draait de 9 Kg Miele nog steeds..al een ruim jaartje gewalsd of gesmeed?? De oude kruizen voor 1998 waren gesmeed staal..

Een ieder merk heeft allemaal Alu composiet kruizen en waren van vroeger dat iedereen heet waste en poeder gebruikte geen probleem.. maar de introductie van de fosfaat vrije en vloeibare wasmiddelen waren de kruizen niet beschermd meer en vraten dus daardoor op. Heel soms zoals laatst een 23 jarige Lavamat update verlagerd en wekelijk waar, kruis was nog als nieuw!! Ok, paar vlokjes kleding pluis, maar met een borsteltje er zo vanaf En dan vraag je aan de gebruikers, hoe zo netjes?? Regelmatig heet wassen en POEDER!! Deur en zeeplade open na gebruik.. Oudere generatie he??

Alle stalen kruizen waren gesmeed tot ze over gingen op aluminium, deze zijn stuk duurzamer dan gewalst. Das gewoon pisbakken staal.
Ene kant mee eens om poeder te gebruiken, maar voor premium merken als Miele mag je gewoon kwaliteit verwachten en wassen met de producten die ervoor gemaakt zijn. Of het nou poeder of vloeibaar is.
Twindos is ook gebaseerd op vloeistof.
Het is van de zotte dat je anders moet gaan wassen omdat ze op goedkopere materialen zijn overgegaan. En Miele is niet voor niks weer terug gegaan op rvs. En laten we wel wezen, alles draait tegenwoordig om duurzaamheid en energiebesparing.
Elke maand 90 graden spoelen is sowieso verstandig om de vette zooi weg te spoelen.

M'n moeder heeft nog een Miele uit '89
Kijkt nergens naar, pleurt er vanalles in van paardendekens tot jassen.
Gebruikt alle soorten wasmiddel, wat er maar net in de aanbieding is.
Ik heb volgens mij ooit 1x koolborstels vervangen.

Dus het kan allemaal wel, maar ja.... Het verkoopt zo slecht als je product 30+ jaar meegaat.

Dit is trouwens het nieuwe vol rvs kruis.

Dat is inderdaad de huidige miele sinds een aantal jaar.

Zal zich wel bewijzen na een tijdje

Ik betwijfel of dit ook een origineel is, want Miele verkoopt ze normaal Incl trommel en de prijs van rond de 350-400 euro loog er ook niet om.. En er staat OK op??

Ok, ben er zeer zeker mee eens dat Miele er een grote blunder mee heeft gemaakt met de Alu kruizen, maar als je zien hoe een wasmachine enorm mishandeld word en stinkt als een zak potaarde, wil je je was ook niet in hebben.

Nu een Samsung staan net iets meer dan 2 jaar oud, gezin van 6 en stinkt als een bunzing alles is bruin en zwart en zit volledig onder.. trommelkruis gebroken...

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 15 juni 2023 19:09:05 (54%)

Op 15 juni 2023 19:06:00 schreef smd:
Ik betwijfel of dit ook een origineel is, want Miele verkoopt ze normaal Incl trommel en de prijs van rond de 350-400 euro loog er ook niet om.. En er staat OK op??

Ok, ben er zeer zeker mee eens dat Miele er een grote blunder mee heeft gemaakt met de Alu kruizen, maar als je zien hoe een wasmachine enorm mishandeld word en stinkt als een zak potaarde, wil je je was ook niet in hebben.

Nu een Samsung staan net iets meer dan 2 jaar oud, gezin van 6 en stinkt als een bunzing alles is bruin en zwart en zit volledig onder.. trommelkruis gebroken...

Dit is een gebruikte.
En staat ook een Miele code op en qr code. Nieuw ongebruikt niet te krijgen.
Miele weigert deze los te verkopen.

Samsung, Electrolux etc. Komt er bij mij niet in. Kunstof kuipen, alu kruizen die net na garantie afbreken..... 1 drama.
Een wasmachine is voor mij een werkpaard wat in de loop der jaren getransformeerd is in een design apparaat met overkill aan functies, toeters en bellen en moet natuurlijk ook wifi hebben....

Tegenwoordig een hele hype om een simpel apparaat vol te stouwen met onzin omdat het kan, niet omdat het nodig is.
Maar das persoonlijk.

Miele weigert deze los te verkopen.

Jawel hoor, incl trommel wel: de eerder genoemde prijs ongeveer

Samsung, Electrolux etc. Komt er bij mij niet in. Kunstof kuipen, alu kruizen die net na garantie afbreken..... 1 drama.

Hmm jammer Joh! Ook Miele is over op kunststof kuipen, komen die er dan ook er niet meer in??

Ik verkoop alleen geen Indesjit meer maar alle andere merken wel hoor, met name LG zeer goed repareerbaar (deelbare kuip en waardeer DD techniek erg!!) en draait erg leuk voor die prijs!!

Een wasmachine is voor mij een werkpaard wat in de loop der jaren getransformeerd is in een design apparaat met overkill aan functies, toeters en bellen en moet natuurlijk ook wifi hebben....

Yup, mee eens! Er was eens een wasmachine met 2 standen: Kookwas en 40 Graden was, meer hoeft ook niet..

[Bericht gewijzigd door smd op vrijdag 16 juni 2023 18:52:07 (23%)

Laat ik het zo zeggen, mijn keuze zou afhangen van de mogelijkheid om te repareren. Maar heb nog nooit in m'n leven een nieuwe wasmachine gekocht.
Altijd jong gebruikte waarvan men inmiddels weet of het kwaliteit is en repareerbaar. Zo heb ik destijds mijn W9416 ook van marktplaats gehaald met defecte trommellager volgens de verkoopster.... Uiteraard was het niet het lager en denk dat jullie hier wel weten wat het wel was ;)

Hint: No parts required.

Draait inmiddels 20+ jaar.
1 pomp, setje dempers en inlaatventiel tot nu vervangen.

En de W1 staat inmiddels bijna weer in elkaar om te testen.

En de machine is klaar.
Draait nu een lege test en is bijna klaar. Twindos moet ik nog uitproberen, maar vooralsnog draait hij perfect en wat is dat ding stil zeg.

Next, een Bosch droger.... Eens zien wat dat is.

Knap werk geleverd, fotos van gemaakt?

[Bericht gewijzigd door fabrice op zaterdag 17 juni 2023 15:31:13 (47%)

Als er behoefte aan is heb ik een fotoreeks van alles.
Doe ik meestal voor de zekerheid.

Altijd leuk!! Vooral voor de onbekende..

Ga ik doen ?
Zal ook vragen om de titel aan te passen voor makkelijker terug te vinden.

Op 16 juni 2023 18:50:30 schreef smd:

Hmm jammer Joh! Ook Miele is over op kunststof kuipen, komen die er dan ook er niet meer in??

Gelukkig wel demonteerbaar...

Laatste versie bovenladers nu ook niet meer...

Opzich niks mis met kunststof, zolang het maar demontabel is.

Kunstof kuipen, alu kruizen die net na garantie afbreken..... 1 drama

Jou woorden Klabam...

Heb net een LG omgewisseld, deze eerste model, 23 jaar oud 2x verlagerd en 1 pomp.. dat valt met gezin van 3 kids dagelijks draaien ook mee?? Mooie en makkelijke techniek wat ik erg waardeer en dus degelijk! Ja een demontabele kunststof kuip, machine ligt in 20 min volledig uit elkaar, dat vind ik erg mooi!

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 22 juni 2023 18:58:16 (59%)

Hou op om deze bouwkwaliteit als prima te onderbouwen. Internet staat ramvol over brekende kruizen etc.
En fijn voor jou dat jij een goede ervaring hebt.

Maar als ik, als geen witgoedmonteur al 3 gebroken kruizen heb gehad bij kennissen dan is het gewoon troep.
Zeker bij een machine van 1000,- mag je beter verwachten.

En dat gezeik over de manier van wassen is ook dikke onzin, maar wel begrijpelijk.... Nog even en je moet fluwelen handschoentjes aandoen want das beter voor je machine.

Nee.. Maak gewoon weer kwaliteit en wees trots op wat je produceert.

Maar goed, ben er wel klaar mee.

Duidelijk geen wasmachine reparateur met ervaring.. Miele is zeker niet heilig!!

Ik ben geen witgoed reparateur, en geen enkel merk is heilig.