Wasmachine Miele WCE670

Ik heb een probleem met de twindos.

Krijg steeds de melding dat zeepreservoir leeg is terwijl dit vol is.

Bij het reinigen van de vakken krijg ik bij vak 2, ultraphase 2, melding dat het niveau te laag is. Water bijgevuld, want ik gebruik een lege navulreservoir. Maar steeds de melding niveau te laag.

Bij start reinigen vak 2, hoor je pomp 1 seconde aangaan 3n stopt onmiddellijk.

Wat kan hier het probleem zijn?

Heb je de achterplaat er af gehaald? Is er zeeplekkage inwendig?
Indien ja: mogelijk heeft de zeepdamp de sensor en/of print (twindosprint) naar de hemel geholpen.

Indien nee: de sensor sneuvelt wel eens

Banaal euvel: de sensor zit schuin zodat luchtbellen niet blijven hangen. Gezien de zeepstroming in beide sensoren tegengesteld is zitten beide kanten kruislings schuin.

Kijk of dit nog schuin genoeg zit om luchtbellen weg te voeren.

Manueel de zeeppomp (peristaltische pomp) via de service menu's aansturen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Sommige mensen rammen zo die flacons er in zonder zegel er af te halen en verzorgt een giga lekkage van zeep onderin de machine en ja, dan is schade best groot..

Twindos lang niet gebruikt : dicht geslipte leidingen ?

Jan

Heb er toevallig net 1 compleet uit elkaar liggen waarbij 1 klacht was dat twindos 2 niks meer gaf.
Ik weet niet wat men er in heeft gehad maar elke slang en doorgang zat dicht met een dikke blauwe pasta achtige zooi.
Zal 1 of andere zooi zijn geweest wat niet voor dit systeem geschikt is.
En zit een flowsensor op de slangen welke registreert of er vloeistof word gepompt, als deze dus dichtzit zal de machine waarschijnlijk "leeg" aangeven.

Dit laatste kan ik niet bevestigen, ik heb tot nu nog niet gedraaid met deze machine.

Als de pomp meteen stopt duidt het op een probleem met sensor en/of print.

Indien lekkage, welke kleur heeft dit? Hoe oud is de machine?

Ik denk dat de IGBT kort ligt en daarom direct de motor tegen volle toerental wil opstarten .
Het geluid komt van het slippen van de motor op de moment dat dit gebeurt .
Eenvoudig te testen door de riem eraf te doen .

Jan

Oei,
op verkeerde plaats gezet .
Was voor andere post .

Jan