Combi microgolf AEG

Beste,

Ik heb een Combi microgolf van aeg binnen de km7100000m
Bij het starten van de microgolf functie krijg ik het geklik van de relais, met gevolg ik +-6.5A krijg. Dus magnetron warmt. Na 4 sec klikt de relais terug en valt de amperage van de magnetron weg. Ventilator blijft draaien en timer blijft aftellen. Mijn eerste gedacht was dat de magnetron te warm wordt en er een signaal wordt gestuurd dat de relais uitvalt. Er zit geen clixon op de magnetron enkel een ntc vermoed ik? Zie foto.

Iemand iets gelijkaardig meegemaakt?

Ik heb je de service info toegestuurd. Hopelijk kan je daarmee verder.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

klinkt als een invertermodel, daar zijn gekende problemen mee..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Geen invertermodel.

Al wel eens stralingsverlies gehad. Deed toen gekke zaken. Display flikkeren bv. Mss niet dit. Eerder magnetron ntc of print elco.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Magnetron NTC niet eerder stuk gehad, tenminmste die op de buis bedoel je? Deze geeft een clixon toch EricN?? Ik vermoed losse contacten van de relais aan primaire zijde, dit kwam vaker voor..

Heel raar fenomeen. Er ligt een glasplaat op de bodem. Als test heb ik ze gewoon eens uitgehaald. Glasplaat ligt op 4 rubberen voetjes dus is geisoleerd. Nu werkt de microgolf vlekkeloos. Als ik ze weer terugplaats weer hetzelfde fenomeen. Het micatje heb ik gecontroleerd op doorbranding maar deze is een goeie staat.

Iemand verklaring van het fenomeen?

vergeten

Golden Member

Op 9 juni 2023 09:08:32 schreef ElectroV:
Heel raar fenomeen. Er ligt een glasplaat op de bodem. Als test heb ik ze gewoon eens uitgehaald. Glasplaat ligt op 4 rubberen voetjes dus is geisoleerd. Nu werkt de microgolf vlekkeloos. Iemand verklaring van het fenomeen?

Hoort die glasplaat er wel standaard in? In glas zitten ook zware metalen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

ja is standaard uitvoering. Maar ik denk van EricN de juiste oplossing te hebben gekregen via mail! Nu nog de proef op de som nemen.

vergeten

Golden Member

Als die oplossing werkt, (ook als hij niet werkt) is het gebruikelijk dat die oplossing hier op CO gedeeld wordt.
Dan heeft iedereen er wat aan.

Ben benieuwd wat er komt. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Dat is de bedoeling. Ben enkel nog aan het w8en op het stuk.
Ik wil ook geen valse oplossingen verkondigen als het niet werkt.
Mocht het probleem opgelost zijn deel ik hier de methode.

is het een magnetron zonder draaiplatea, dus met glasplaat?? Glas met zware metalen?? Hoe dan?? Glas bestaat grotendeels uit zand en soda..

[Bericht gewijzigd door smd op vrijdag 9 juni 2023 18:56:38 (40%)

Heb je een stralings-lektester?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik denk de meeste niet EricN, alleen wij denk ik??

Probleem is ondertussen opgelost. Was een lekage tussen de PT500 temp voeler. Er bestaat een nieuwe kit voor, dus moet een gekend probleem zijn. Ik heb de kit niet besteld en gewoon tussen de plaat en de voeler met alu folie afgedicht. Zelfde resultaat.

Bedankt Eric!

Zou ik niet doen, want je praat wel over Hoogfrequente lekkage en alu folie kan nadelig werken