Bosch wasmachine code E23

Wasmachine Bosch met Enr : WAS32463FG/01
code E23 is voor waterlek maar er is geen vlotter in de machine aanwezig
Handvat van deur is binnenin een stukje gebroken, dus deur kan wel dicht, maar om open te doen heb je iets nodig, kan dit ook de code E23 geven ?
Geen vlotter en zie ook geen enkele lekkage
Iemand een idee waarom deze code E23 word weergegeven en dus niets meer kan doen ?

Kijk eens naar de aqua stop. Die staat ook genoemd als oorzaak

Er is geen aquastop, machine werkt met een normale invoer en afvoer darm en een gewoon inlaatventiel (dubbel). Vanaf dat U programmaterknop verdraaid krijgt U die error code

Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden

Iets stoort de besturingsprint of de besturingsprint is gestoort.

Mogelijkheden:
1. De instelling op de print staat verkeerd. Ergens een byte die mankt. De configuratie moet aangepast worden.
2. Er zit vuil of oxidatie op de print die voor aantasting zorgt. Gebeurt weinig bij dit model.
3. Er zit vuil of schade op componenten die voor verstoring zorgt. Zeep op onderdeel of verliesstroom.

Je kan bv het hele gedoe omzeilen door de print die denkt dat er een vlotterschakelaar moet zijn ook 1 te geven door de niet aangesloten vlotterstekker een brug te geven.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Omgevallen programmeer bit lijkt me plausiebel, IDD stekkertje met kortsluiting plaatsen op de Vlotter aansluiting..

Bedankt voor het schema, dus als ik het goed begrijp een brug leggen op X5, zelfde als een vlotter zou doen moest er één gemonteerd zijn

Staat X5 gedrukt op de print ? Zodat dit gemakkelijk te vinden is

Volgens mij staat er weinig van indicatie op de stekkers. Gebruik het connectieschema als fysieke leidraad.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?