Ik heb op een rommelmarkt een voeding gekocht, een pracht ding; 0-30V= en regelbare stroom 0-3A, en dat voor maar €15!!
Alleen zou ik willen weten van welk merk dit ding is...
http://www25.brinkster.com/mv15/elektronica/voeding.jpg
Martijn
Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen
Ik heb op een rommelmarkt een voeding gekocht, een pracht ding; 0-30V= en regelbare stroom 0-3A, en dat voor maar €15!!
Alleen zou ik willen weten van welk merk dit ding is...
http://www25.brinkster.com/mv15/elektronica/voeding.jpg
Martijn
he naam genoot das leuk maar de link doet het niet
en dat password van die site is wel erg simpel te vinden
maar het is vast een mooie voeding
[Bericht gewijzigd door ledfreak op dinsdag 30 november 2004 17:42:29
echt niet??? ik krijg dat ook nooit voor mekaar...
even opnieuw proberen dan maar..
Moderator
link kopieren in je adres balk, dan werkt het wel.
Brinkster laat geen link via een andere site toe.
BTW. Een duidelijkere foto van het logo op de voeding is wat handiger.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op dinsdag 30 november 2004 17:45:25
inderdaad geen slechte koop als ik het zo zie persoonlijk zou ik voor digitaal gaan is vereist in mijn geval zelfs maar dit is zeker voor dat geld een mooie voeding
Op 30 november 2004 17:46:28 schreef ledfreak:
inderdaad geen slechte koop als ik het zo zie persoonlijk zou ik voor digitaal gaan is vereist in mijn geval zelfs maar dit is zeker voor dat geld een mooie voeding
waarom is digitaal vereist voor jouw kan jij geen wijzertjes lezen?
Op 30 november 2004 18:16:02 schreef k.p.meinesz:
[...]
waarom is digitaal vereist voor jouw kan jij geen wijzertjes lezen?
jawel prima zelfs maar analoog is niet precies genoeg voor mij moet op de mA nauwkeurig kunnen regelen
aangezien dr regstreeks laser diodes op me voeding afgeregeld worden
en een analoge meter daar bij langen na niet precies genoeg voor is ik werk met iets duurdere electronica dan de meeste van jullie
Op 30 november 2004 18:33:51 schreef Evil Aedolon:
Dat hangt af van je nauwkeurigheid van je meter. Je argument raakt kant noch wal.
klopt maar die op die voeding is niet nauwkeurig
Overleden
Op 30 november 2004 19:33:26 schreef ledfreak:
jawel prima zelfs maar analoog is niet precies genoeg voor mij moet op de mA nauwkeurig kunnen regelen
aangezien dr regstreeks laser diodes op me voeding afgeregeld worden
en een analoge meter daar bij langen na niet precies genoeg voor is ik werk met iets duurdere electronica dan de meeste van jullie
Dat waag ik te betwijfelen.
Je koopt op een rommelmarkt een voeding voor 5 euro en je sluit hem aan op lasers van duizenden euro's? Right.
edit: sorry, jij was niet de OP.
Overigens is de digitale aanwijzing precies zo goed als de man die hem afregelde.......
De fout die de meeste mensen maken is dat ze een digitaal aangegeven getal als absoluut aannemen.
Voorbeeld: ik heb een Fluke 4 1/2 digit DMM .
Ik ga een weerstand van 1 ohm meten.
De meter geeft aan dat de weerstand 1.1785 ohm is.
Weet ik nu zeker dat die weerstand die waarde heeft?
Op 30 november 2004 19:38:45 schreef KT88:
[...]
Dat waag ik te betwijfelen.Je koopt op een rommelmarkt een voeding voor 5 euro en je sluit hem aan op lasers van duizenden euro's? Right.
Overigens is de digitale aanwijzing precies zo goed als de man die hem afregelde.......De fout die de meeste mensen maken is dat ze een digitaal aangegeven getal als absoluut aannemen.
Voorbeeld: ik heb een Fluke 4 1/2 digit DMM .
Ik ga een weerstand van 1 ohm meten.
De meter geeft aan dat de weerstand 1.1785 ohm is.
Weet ik nu zeker dat die weerstand die waarde heeft?
das goed lol btw ik koop geen voeding op de rommel martk die waag ik niet op een losse laser diode
alleen een zwaar gestabilizeerde lab voeding kan deze stabiel houden 10 mA te veel is 500 euro aan laser diode die de vuilnis bak in kan lol
ging me dr alleen om dat digitaale readout voor mij een must is
Overleden
Op 30 november 2004 19:42:42 schreef ledfreak:
[...]das goed lol btw ik koop geen voeding op de rommel martk die waag ik niet op een losse laser diode
Zie mijn edit, sorry nogmaals.
Op 30 november 2004 19:46:13 schreef KT88:
[...]
Zie mijn edit, sorry nogmaals.
ohh ik zie het lol no prob
maar je hebt wel gelijk inderdaad de afregeling laat vaak te wensen over bij de meeste voedingen