Miele KFN9755IDE koelt niet maar vriezer werkt wel

Dit model heeft geen x2. Het is een geschakelde voeding. Tny ipv x2

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De temperatuur moet je na een uurtje of 3 na inschakelen van Supercool/ frost.

Oww ja sorry EricN, is nog een echte, maar dan elcootjes controleren

@ smd @ EricN

Ik heb hem op superfrost gezet na 2,5 uur zat ie op -27 graden, zegt dat wat?

De koeling werkt nosgteeds staat op 5C op de display:

Ik ben elke 24 uur even de E 1 tm 4 aan het uitlezen om de kabel hoe die sensoren lopen.

Kan het zijn dat de deforst (die wel werkt) niet optijd aanslaat waardoor de vriezer een ijslaag krijgt wat als gevolg de koeling niet meer voorziet van koude lucht?

Hemant

Hallo,

Na bijna 1.5 week monitoren ben ik er weer, ik heb een tabelletje bijgehouden met de verschillende E-waardes zals ik aangaf in mijn vorige post.

De Koelkast werk nosgteeds, in de bijlage de waardes bij een ingestelde temp van 5C Koelkast en -18 Vriezer.

Ben benieuwd of jullie hier iest vreemds uit kunnen halen.

Groetjes,
Hemant

Verdamperwaarde vd vriezer is in de meeste gevallen hoger dan de luchttemperatuur. Dat is als in de winter je woonkamer 20 graden is en je radiator 18 graden. Of het veel gaat uitmaken gezien het kleine verschil weet ik niet maar die verdamper voeler (die bekend is om veel stuk te gaan) vertrouw ik niet. Je luchtwaarden in de koelkast zijn ook vrij hoog. Ik zou dat met een geijkte thermometer in een glas water monitoren.

Thermometer ijken:
Neem een maatbeker. Doe die vol ijs (halve liter is ook genoeg) vul dan met kraanwater tot gelijk met het ijs. Tijdje roeren. Thermometer erin en roeren. Je zou dan nul graden moeten aflezen.

https://www.bol.com/be/nl/p/dr-friedrichs-koelkastthermometer-keukenth…

Hoi,

Ik heb een Raytek minitemp speciaal voor voeding, kan ik daar ook mee meten?

Dus glas water vullen en in de koelkast zetten en na een paar uur temp via de laser uitlezen?

Of is een gewone thermoemeter beter?

Ik dacht dat de lucht sensor van de koelkast te maken had met, dat ik door het menu de E-nummers uitlas end dus de deur opn stond.

Hemant

[Bericht gewijzigd door hemant_5400z op maandag 18 september 2023 12:39:51 (22%)

Een termometer kost haast niets en is praktischer. Die van bol 5€ maar je kan ze voor 1,5€ ook mss vinden.

De raytec gebruik ik 99% met een thermokoppel sonde. Die kan dan in het glas. Met de laser vertrouw ik er niet op. Enkel voor hete oppervlakten. In mijn frigo staat al jaren een digitaal dingetje. Als techneut met beroepsmisvorming een dingetje. Mss dat je met je topic de ziekte over krijgt ;-)

Met paar uur neem je maar 24.

Hoi,

gewone thermometer heb ik ook, daarnaast heb ik ook een digitaal weerstation (kleintje) die kan ik ook in de koelkast zetten.

wat beter werkt.

Ik zal ze beide even doen glas water en de weerstation ens kijken wat ze aangeven over 2 uurtjes.

Hemant

@EricN

Heb de digitale thermometer nachteje laten staan en die geeft 3.7C aan.

Ik zal hem vandaag op zelfde niveau zetten waar het lamplje/sensor ook zitten kijken of dat verschil uitmaakt.

Hemant