Mitsubishi split unit SRC35ZJ-S koelt niet

Hoi allen. wij hebben het volgende: onze mitsubishi split unit SRC50ZJ-S met het binnendeel SRK35ZJ-S koelt niet meer.Er is kort geleden een monteur bijgeweest die de druk heeft gemeten van het koudemiddel in de buitenunit Dat is voldoende aanwezig. Als de buitenunit opstart dan gaat de blower draaien van de buitenunit en de compressor start even op. Dan worden de leidingen heel even koud en kort daarna stoppen de compressor en blower van de buitenunit.Het systeem geeft op het binnendeel geen foutcode aan.Volgens monteur kan een drukschakelaar de oorzaak zijn.het systeem werkte voorheen uitstekend wie weet raad?

als je het systeem op verwarmen zet werkt het ook niet? zonder error code kan het nogal veel zijn, NTC, print , compressor, toch koudemiddel lek, fan buiten stuk. zowel compressor als fan zijn BLDC motoren met een sturing. die willen weleens stuk gaan ondanks dat het toch even werken anders suggureert.

in de binnenunit zit ook een NTC die meet of de verdamper niet bevriest..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hoi testman,op verwarmen doet deze ook niks,er heeft wel een error code ingezeten,E36 maar die is er nu uit. De druk is vandaag nog gemeten,deze is hetzelfde als tijdens het vullen door koelmonteur.

revado

Honourable Member

Zitten alle aders in de kabel van de binnen naar de buitenunit goed vast?
Heb ik een keer gehad, de stuurdraad zat los onder de klem van de buitenunit.

Op 11 september 2023 18:26:39 schreef maus1970:
hoi testman,op verwarmen doet deze ook niks,er heeft wel een error code ingezeten,E36 maar die is er nu uit. De druk is vandaag nog gemeten,deze is hetzelfde als tijdens het vullen door koelmonteur.

E36 lijkt een discharge pipe temperature error. kan zijn dat die NTC dan stuk is. keer weerstand meten van die dingen, zouden gelijke waarden moeten hebben als het ding niet gelopen heeft.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

dat zal ik eens doen,ik heb de buitenunit al open gehad,nou even kijken waar de NTC,s zich bevinden.

hoi Revado,ik heb alles nagelopen en niks gevonden van slechte contacten.

Ik hoop dat dit de goede is maar op bladzijde 38 staat je basis schema van je buitenunit.

http://www.bvtpartners.ee/page/wp-content/uploads/mitsubishi/manuals/S…
Laad heel erg langzaam.

In de nieuwere modellen geeft een kortgesloten of een onderbroken NTC direct een errorcode dacht ik.

bladzijde 189 staat een grafiek weerstand-temperatuur van de diverse NTC sensoren.

[Bericht gewijzigd door Peter112 op 12 september 2023 20:01:18 (11%)

Hoi peter 112,ontzettend bedankt voor de servicemanual, ik ga daar mee aan de slag! als ik meer weet of gevonden heb dan laat ik dat zeker weten!