Miele SoftCare System T 8303 valt af en toe uit.

We hebben een wasdroger "Miele SoftCare System T 8303" en die gaat o.a.in het programma 'Kastdroog+' wat we het meest gebruiken regelmatig uit als het programma dan nog niet beëindigd is.
Bij de andere progprogramma's doe ie dat trouwens ook.
Dan starten we hem na een tijdje weer opnieuw op, en dan gaat het wel een tijdje weer goed, maar soms na enkele minuten valt het weer uit.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Bedoel je dood als in het lijkt of de stroom uit valt? Of stoppen alsof hij denkt dat het droog is?
1ste: voedingschip
2de: verzachter op de vinnen en binnenkuip, slecht geleidende koolborstels, te veel overhittingsalarmen

Doe deksel eens open en kijk naar het stofophopingsniveau.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nee, hij valt gewoon uit, ik zal morgenavond als we het weer gebruiken kijken wat hij precies doet als het weer uit gaat vallen.

En wat bedoel je eigenlijk met "verzachter op de vinnen en binnenkuip" ?

Moest het uitval zijn dan kun je dat nagaan door de voedings-chip met de haardroger op te warmen.

Vervroegd stoppen met afkoelfase en einde berichtgeving is eerder richting vochtmeting. Als de kuip binnenin bv een filmlaag vuil heeft van zeep of wasverzachter rest dan geeft dit meetverstoring.

Vervroegd afbreken wegens belemmerde. Luchtstroom gaat eerder een melding geven vd filter.

Re: Als de kuip binnenin bv een filmlaag vuil heeft van zeep of wasverzachter rest dan geeft dit meetverstoring.

Even ter info aangaande het bovenstaande, de binnenwerk is niet vuil van de wasverzachter, die gebruiken we hier niet, en ook geen stofjes o.i.d, mijn vrouw die maakt het heel vaak schoon, apparaat is ook nog als splinternieuw, dat hebben we met al onze spullen hier.
Dus daar kan het niet aan liggen m.i., ik kijk morgenavond wel even weer verder.

Als je geen verzachter gebruikt is die mogelijkheid al geringer. Dat vuil zie je overigens niet. Enkel als je met een zeer fijn schuurpapier er over gaat krijg je dan wit poeder. Maar dat ter info daar dat bij jullie mogelijks niet is. Er zijn dan ook een uitgebreid gamma van mogelijkheden. Daar de basics (wat er juist gebeurt) nog niet duidelijk zijn is het gissen in orde van statistisch voorkomen.

Op 17 september 2023 20:59:09 schreef Electronica Hobbyist:
apparaat is ook nog als splinternieuw, dat hebben we met al onze spullen hier.
Dus daar kan het niet aan liggen m.i., ik kijk morgenavond wel even weer verder.

Dat afvinken van mogelijkheden doe je wel heel erg snel.
Als de fout in het meetcircuit zit, dan is dit niet te zien, dat kun je alleen meten met een ohmmeter op het metaal, dat heel mooi glanst en er brandschoon uitziet.
Maar toch niet geleidt.

Maar ik krijg meer de indruk dat er iets is met de voedings-chip.
Sommigen hebben wel eens de neiging om kort te "hikken" en valt de machine af en staat weer in de startpositie.

print kan ook aangetast zijn door vocht, te herkennen aan zwarte printsporen..

Ik zal daar naar kijken, ik vermoed het niet, de wasdroger staat n.l. in een kruitdroge ruimte, dat heeft dus m.i. al weer een voordeel.
Ik kijk ook nog eens naar de koolborstels, en naar de NTC of die misschien niet meer goed werkende is.
Bedankt trouwens voor je tip.

Heeft niets met de ruimte te maken waar de droger staat, dit is vocht wat uit wasgoed de print aantast, ik zou zowizo de print inspecteren..