Ik heb een Sony WH-1000XM4 headset. Die gebruik ik niet alleen voor meetings maar ook als noise suppressie in luide omgeving. Het werkt erg goed.
Maar recentelijk merkte ik dat in de auto hij na een kwartier tot half uur uitvalt. Dan moet ik weer op de aan-uit knop duwen en hij doet het weer een tijdje.
Nou was ik gisteren mijn poort aan het schuren met een Black en Decker schuurmachine. Ondertussen op de achtergrond de Formule1 kwalificatie (eindelijk eens een slechte) aan het luisterend, via bluetooth-telefoon. Maar dat werkte dus niet.
De headset deed het even, maar schakelde binnen een minuut weer uit, duwen op de knop hielp voor een 20 seconden, dan 10 en uiteindelijk moest ik heel de tijd op die knop duwen. Met het schuurapparaat uit deed hij het veel beter. Maar had ook nog wel de neiging na een tiental minuten uit te vallen.
Heeft iemand ervaring met EMC op bluetooth of de XM4 headset? De telefoon heb ik geprobeerd via 4G en Wifi, dat maakte niets uit. Hebben meer mensen last van storing op Bluetooth? Of is die headset aan het overlijden? Ik heb nog garantie.