Ik heb een Raleigh-eBike CARDIFF B8 DAME (van 2016) met een Bosch INTUVIA-boordcomputer (1270 020 906) en deze boordcomputer valt regelmatig uit wanneer ik over hobbelige wegen fiets.
Mijn fietsenhersteller meldt me dat dit te wijten is aan de boordcomputer, dat door de jaren heen, meer los zit, en zo de contactjes (7) onderaan die de verbinding maakt naar de batterij en fiets, minder goed maakt.
Ik zou moeten een nieuwe boordcomputer aankopen en dit kost 130 euro.
Nu heb ik thuis dat toestelletje geopend en vindt de 7 contactpinnen (met veertjes die het contact op de printplaat verzorgen) terug, die ietwat afgesleten zijn. Ik heb die reeds goed gereinigd en voorzichtig afgeschuurd met wat schuurpapier, zowel op de fiets als op de boordcomputer. Dit hielp voor een tijd maar nu zegt de fietsenhersteller dat er nieuwe boordcomputer op moet.
Ik heb gezocht naar nieuwe 7 aansluitpinnetjes maar vindt die nergens terug bij spareparts of onderdelen van dat toestelletje.
Mijn vraag is of er misschien iemand weet waar ik die toch kan terugvinden en aankopen?
Ik heb wel een boordcomputer gevonden dat nieuw kan besteld worden en kan dienen voor fietsen vanaf 2014.Die kost dan 86 euro (bij bol.com).
die moet waarschijnlijk geupdate wordenven mijn 2de vraag is hoe?
Ook gezocht daarnaar maar geen manier gevonden om die
bosch INTUVIA ut graden, als het moest nodig zijn met die nieuwe.
mvg
Guido