Beste,
Onlangs toen ik deze wou opstarten begon het rode lampje onder aan de tv 2 keer te knipperen.
Dus ik heb toen eventjes op internet gezocht en ik heb de service manual gevonden: https://www.manualslib.com/manual/1591659/Philips-40pfl7007h-12.html?p…
Hierna heb ik de tv in SDM mode gezet door deze te bevestigen aan de ground met een draad entoen knipperde het lampje 5 keer lang en 3 keer kort. alleen weet ik niet zeker hoe ik deze error code moet uitlezen op pagina 30.
Ook lees ik veel over de fusion chip en reballen? zou dit ook het probleem oplossen dat ik hiervoor had dat deze aan ging en na 5 seconden begon het snel en steeds sneller te knipperen tot deze terug uitviel?
De layer 2 error is dus 53, aan de hand daarvan kun je concluderen dat het in of rondom de processor zit. Reballen van de processor kan een oplossing zijn.
Op 28 december 2023 10:35:16 schreef william1967:
De layer 2 error is dus 53, aan de hand daarvan kun je concluderen dat het in of rondom de processor zit. Reballen van de processor kan een oplossing zijn.
Dankjewel voor de informatie!
Waar zou ik dan eventueel dit reballen kunnen laten doen? of kan ik het met een warmtegeweer dit ook thuis doen?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Met heteluchtgereedschap kun je alleen rehotten of misschien zelfs reflowen. Dat kan soms een tijdje helpen, maar reballen is daarna wel veel lastiger. Laten doen is de beste oplossing.