Hoi,

Ik heb een sony ev s1000 die perfect sp opgenomen banden afspeelt, maar lp opgenomen is het beeld slecht. De zelfde opname werkt in diverse andere sony spelers prima.
Ik heb alle condensators in de headamp vervangen, omdat die vaak slecht zijn.
Helaas blijft LP slecht afspelen.
Een stukje video in de link,

Iemand enig idee

https://photos.app.goo.gl/XfinVaAVSbvuLWdN6

Grrob

Het wordt nog vreemder. Als ik mijn Sony EV DT1 aansluit op de Sony EV S1000 en ik speel een LP cassette af met de DT1, dan is het beeld op de Sony DT1 TV goed, het beeld (op een andere TV) van de S1000 is slecht!! Als ik een SP-band in de DT1 stop, gaat het prima via de S1000.

heb er een filmpje van

https://photos.app.goo.gl/JgBNxgDiraQhoQfB9

Ik weet niet of alle LP opnames goed uitwiselbaar waren, niet alle machines hadden flying erase head bijvoorbeeld..

Ik hen nog een sony ev s1000, daar gaat ie wel goed

Je kan evt de head amp omwisselen, of de complete videokop unit.

Ik ben er al uit, de video kop is defect, voor lp en sp worden andere koppen gebruik.
Ik heb de kop ook even gewisseld, toen was het probleem verholpen.
Mocht iemand een video kop te koop hebben

Sony ev-s1000 sony ev-s350 sony ev-s550,
Deze hebben Allemaal dezelfde kop

Je kunt beter je verlies pakken en een donorrecorder kopen. Mocht je de drum assembly zoeken dan is het onderdeel nummer A7048339A. Tenminste dat staat op mijn nieuwe reserve kop.

Ik heb voor mijn eigen s550 nog een hele berg reserve delen kunnen kopen voordat deze recorders compleet gehyped werden. Destijds kocht ik er twee voor 25 Euro bij de kringloop en die gebruik ik gelukkig nog steeds.

Op 5 januari 2024 22:57:19 schreef Dominic:
voordat deze recorders compleet gehyped werden door toko's als VCRshop. Destijds kocht ik er twee voor 25 Euro bij de kringloop en die gebruik ik gelukkig nog steeds.

een vr2340 voor 400€ bij die site, wat een prijs voor een 80's rampenbak :p

Ik wacht wel tot ik een defect exemplaar voor een leuke prijs vindt

hmm 2340 draaide vrij goed vond ik destijds..