Ik heb een nieuwe ip bewakingscamera binnen van Hikvision, de DS-2DE2A404IW-DE3/W.

https://staticmedia.ipcam-shop.nl/catalog/product/cache/26f555dbca14950f59e19aaf5b8bfe60/2/0/20190717030415272.png

Die werkt wel (en fantastisch beeld), maar ik stuit op wat problemen.

Het begint met installeren. Dat zou ik via WiFi willen doen, want netwerkkabel aansluiten is heel lastig in dit geval.
Als ik via hun SADP tool kijk, zie ik de camera alleen via LAN, niet via WiFi?

Het is me ook totaal niet duidelijk hoe je de camera moet 'dwingen' om via Wifi te werken en niet via LAN. (alles nagelopen, maar ik kan niets vinden)
(ik wil de hele zooi voor netwerkkabel en audio eraf knippen, dan houd ik netjes alleen een 12v kabeltje over)

Maar dan moet ik hem wel via WiFi kunnen benaderen, anders is 'ie 'bricked'... :+

Heeft iemand ervaring met dit soort camera? (ik heb nu een goedkoop ding, dat was vrij simpel om op WiFi te krijgen)

Het zal ongetwijfeld wel mogelijk zijn, maar een zinvolle handleiding is ook niet echt te vinden.
(teksten als 'als er rook, geurtjes, of geluid uit komt moet u de servicedesk bellen' zijn ook niet erg behulpzaam)

Hier wordt het één en ander uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=8LGSnyoJ_9s (maar dat had je misschien al zelf gevonden)

Ik zou niet de netwerk aansluiting eraf knippen. Mocht op één of andere reden de camera naar default gaan, kom je er nooit meer in.

Bedankt, die had ik nog niet gevonden, ga ik proberen...
De goedkope camera die ik heb is ook de netwerkkabel af nu.

Na een default/reset komt de WiFi in die camera in accesspoint mode.
Je kunt dan via een smartphone app contact maken om e.e.a. in te stellen. (ik neem aan dat deze dat ook kan of iets dergelijks)

Wat ik gewend bij bij Dahua camera's is dat ze niet in accesspoint mode komen, dus altijd eerst configureren via Ethernet. Wij werken niet met HikVision.

Te laat advies, maar ik zou om principiele redenen (iets met Oeigoeren en genocide) en praktische redenen (iets met datalekken) nooit zo'n krijg-de-hik kopen.

Op pagina 84 van de handleiding staat hoe je deze op wifi moet zetten.
U gaat dus eerst via kabel moeten verbinden met de camera en in de settings gaan.

Nu als de camera default staat zal ie bereikbaar zijn op 192.168.1.64.
U moet u pc of laptop NIC instellen op iets in de range 192.168.1.1-254 mask 255.255.255.0 en naar het ip van de camera gaan.
Natuurlijk de camera verbinden met de NIC van u pc.

Op donderdag 18 januari 2024 20:01:32 schreef maartenbakker:
Te laat advies, maar ik zou om principiele redenen (iets met Oeigoeren en genocide) en praktische redenen (iets met datalekken) nooit zo'n krijg-de-hik kopen.

Terwijl heel nederland vol staat met zooi van Huawei, alle gsm kasten en veel modems van een aantal providers zijn van dat merk.
Da's ook chinees :)

Voor Arco.
Hik camera's configureer je de eerste keer met het programma IVMS.
Dat ziet de camera ook als er een vreemd ip adres in staat ( standaard inderdaad 192.168.1.64)
De camera moet je daar de eerste keer ook mee activeren en een wachtwoord instellen.
Daarna kan je met de tool het gewenste ip adres er in zetten.
De camera is dan te benaderen via een browser op zijn eigen ip, IVMS niet meer nodig.
Eerste keer wel aansluiten via vaste kabel.
IVMS is gratis, download het wel via hikvision europe, dan heb je de goede versie.

Dat ga ik doen...

Weet je of er ook een mogelijkheid is om de autofocus uit te schakelen?
Bij iedere omschakeling tussen normaal en night vision stelt 'ie de focus opnieuw in, maar focus op verkeerd voorwerp dus wazig.
(ik stel dan handmatig in, en bij volgende omschakeling wordt weer automatisch de verkeerde waarde ingesteld...)

Dat je iedere keer na een tijdje wordt uitgelogd en opnieuw moet inloggen is ook zeer storend... :(

Op donderdag 18 januari 2024 20:01:32 schreef maartenbakker:

Als de camera's van Westerse merken niet minimaal het vijfvoudige zouden kosten zou mijn voorkeur daar ook heen gaan... :+

[Bericht gewijzigd door Arco op (31%)]

Ja, volgens mij kan je dat uitzetten, bij de oudere wel in ieder geval.
Het menu is best uitgebreid.
Je kan tegenlichtcorrectie ook aanzetten en aangeven in welk deel van het beeld, nuttig als er zon tegenover kan komen of auto koplampen.
En het omschakelen van dag naar nacht is daar ook aan en uit te zetten, meestal werkt alleen dag al prima als het ding niet in het donker hangt.
Met IVMS kan er ook een hoop, daar kan je ook het beeld mee bekijken en terugkijken als er een SD kaartje in zit.

Edit: Hier kan je de manual downloaden.

https://www.hikvision.com/content/dam/hikvision/products/S000000001/S0…

[Bericht gewijzigd door revado op (21%)]

Nu even voor jou niet van toepassing nu maar I-Pro ( dat is panasonic) heeft ook heel mooi spul.

En als het goedkoop moet (en dus Chinees) zou een of andere merkloze kloon van Aliexpress ook kunnen voldoen. Die komen m.i. vaak van fabrikanten die niet groot genoeg zijn om de aandacht van de overheid te trekken.

En bij een apparaat waar je niet zeker van bent een vast ip,en geen gateway en dns invullen, of als dat niet werkt 2 niet bestaane adressen invullen bij de gateway en dns, dan kan het ding ook niet "naar buiten".

Op donderdag 18 januari 2024 23:44:55 schreef maartenbakker:
En als het goedkoop moet (en dus Chinees) zou een of andere merkloze kloon van Aliexpress ook kunnen voldoen. Die komen m.i. vaak van fabrikanten die niet groot genoeg zijn om de aandacht van de overheid te trekken.

Ik noem 150-200 euro niet echt goedkoop... (goedkope zijn 30 euro of zo)
Ik wou een camera van een bekend merk voor een betaalbare prijs.

(ik heb er geen half maandloon voor over... :) )

Ik heb IVMS geinstalleerd. Camera wordt herkend en is online en benaderbaar.
Kan alles uitlezen (serienr, versie, geheugen,...)
Alleen wanneer ik 'main view' kies, komt een rood balkje wat eindeloos heen en weer blijft lopen, geen beeld... (?)

[Bericht gewijzigd door Arco op (12%)]

Ik heb Annke camera's. Dat is gewoon een relabel van Hikvision alleen een stuk goedkoper.

als je twijfelt aan de veiligheid gewoon in een dichtgespijkerd vlan gooien en alleen een recorder lokaal die de RTSP streams ophaalt.

Als ik 'Main view' aan durf te klikken komt dit eeuwigdurend in beeld... :(

Met veel andere keuzes (zoals 'Toolbar') ook, en dan na 3 minuten komt er:

Welke mounting? Van wat?
Lijkt typisch een uit Linux overgewaaid/ported programma, meestal een nogal warrig boeltje zonder veel samenhang. (als je Windows gewend bent)

Schijnt vaak voor te komen, je ziet heel veel klachten daarover...

Heb ik ook al eens gehad inderdaad.
Ik zal even zoeken in de knowledgebase van Hik of er een oplossing is.

Controleer even of er een firmware update voor je camera beschikbaar is.
Zet je beeid en stream instellingen wat lager, lukt het dan wel?
Ik heb even niet op m'n netvlies wat het ook alweer was.

Hoe staat bij jouw de optie:"Simultaneous Login' ?

[Bericht gewijzigd door marcob op (12%)]

Op zaterdag 20 januari 2024 11:27:00 schreef marcob:
Controleer even of er een firmware update voor je camera beschikbaar is.
Zet je beeid en stream instellingen wat lager, lukt het dan wel?
Ik heb even niet op m'n netvlies wat het ook alweer was.

Hoe staat bij jouw de optie:"Simultaneous Login' ?

Wat firmware betreft, is het een "NL" verie of een "ome x"?

Op vrijdag 19 januari 2024 19:35:23 schreef Arco:
Als ik 'Main view' aan durf te klikken komt dit eeuwigdurend in beeld... :(

[bijlage]

Met veel andere keuzes (zoals 'Toolbar') ook, en dan na 3 minuten komt er:

[bijlage]

Welke mounting? Van wat?
Lijkt typisch een uit Linux overgewaaid/ported programma, meestal een nogal warrig boeltje zonder veel samenhang. (als je Windows gewend bent)

Schijnt vaak voor te komen, je ziet heel veel klachten daarover...

Heb je de camera "added" dan staat ie in de bovenste rij in plaats van onder in het scherm.

Ik moet zo weg, vanmiddag neem ik de service pc even mee naar boven, dan test ik het uit.
Daar staat het werkend op.
Anders PM ik je wel even.