als ik mijn tv scherm wil vervangen,kan ik dan een scherm nemen van exact hetzelfde tv
modelnr.
Ik kan een tv overnemen waarvan het scherm heel is maar alleen strepen geeft.
mijn scherm is gebarsten,dus dacht m te vervangen.

Bij Samsung is het belangrijk dat ook het Version nummer op de typesticker hetzelfde is.

Hallo
Ik zag dat mijn scherm version 01 is en de andere 02.
Dat lukt dan niet?om dat scherm te gebruiken? Waar zit m t verschil dan in?
Ook niet als ik een van mijn componenten gebruik op de andere tv. Want had geen beeld meer. Alleen strepen en geluid

Bedoel je het version nummer van het LCD panel of van het toestel? Ik had het over version nummers van het toestel, maar het lijkt erop dat je het woord scherm doorelkaarheen gebruikt. Het is beter om dat woord dan helemaal niet te gebruiken om verwarring te voorkomen.

In elk geval betekent een ander version nummer van het toestel, dus op de typesticker op de achterwand, meestal dat er een ander panel in zit. Vaak heb je dan ook een ander mainboard en soms een andere voeding.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (73%)]

Hallo Maarten

Klopt je hebt gelijk het gaat om 't toestel,op de achterwand sticker staat
version 01.
Ok dat is een goede uitleg, je schrijft "meestal" betekent dat t ook niet zo hoeft te zijn? Dat t wel zou passen?
kijk en vergelijk zou je zeggen maar ik moet 'r een stuk voor rijden.
dus dat is even helaas niet mogelijk.
Daarom probeer ik zo goed als zeker van de koop te zijn.
het gaat om 60 euro voor een TV waarvan het LCD paneel niet beschadigd is.
dus weet niet wat wijsheid is.Een nieuw LCD paneel is niet meer leverbaar(TV is van 2016)
tis ook de oude tv van mn dochter die ik graag zo willen maken door het vervangen van het gebarsten LCD paneel.

Is die foto van jouw TV of is dat het scherm wat je wilt kopen ?

hoi Fred

deze wil ik kopen het gaat mij alleen om het Lcd paneel
want mijne is gebarsten

[Bericht gewijzigd door JR1960 op (52%)]

Een tv uit 2016 is 8 jaar oud.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik zou bijna zeggen. Gok het niet en doe het geld bij een werkende tv van de kringloop of marktplaats of een nieuwe o.i.d.
Met 8 jaar oud is er best een kans dat straks de elco's of andere onderdelen beginnen te rammelen.

Is het voor de fun,leering. Dan succes ?

Zo te zien is het LCD paneel op de foto ook kapot.

Hey Patrick

Ja kapot van binnen bedoel je? vanwege de strepen?
hij is niet gebarsten zegt de verkoper iig

[Bericht gewijzigd door JR1960 op (11%)]

hoi Tuxie

ja gelijk heb je,tis meer een uitdaging om de kapotte tv die ik heb liggen te repareren door het scherm te vervangen.
klopt ja na 8 jaar zal er zeker meer gebeuren Elco's etc...
Heb zelf nog steeds een oude sony bravia,werkt nog steeds perfekt.
deze heeft ook wat jaartjes op de rit.denk al 20 jaar is ook een platte tv zeg maar, maar wel een domme geen smart :)kostte toen nog 17000 sek.dus zeg maar 1500 euro
Dus dat is eigenlijk t verhaal erachter.

Dat scherm zou ik dan eerst eens heel goed nakijken want volgens mij is het ook gebarsten. Maar de heren TV monteurs kunnen dat beter inschatten.

8 jaar hoeft geen probleem te zijn. Samsung had ooit een elcoprobleem maar toen al niet meer.

Op vrijdag 2 februari 2024 07:04:46 schreef JR1960:
Hallo Maarten

Klopt je hebt gelijk het gaat om 't toestel,op de achterwand sticker staat
version 01.
Ok dat is een goede uitleg, je schrijft "meestal" betekent dat t ook niet zo hoeft te zijn? Dat t wel zou passen?

Als je het typenummer doorgeeft is er meer over te zeggen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]

Een gebroken scherm ziet er toch anders uit dat weet ik helaas uit ervaring.
Als beide tv's het zelfde modelnummer hebben dan lijkt mij dat meer met het modeljaar van doen te hebben dan met het lcd scherm zelf.
Voor 60 euro kunt u zich geen buil vallen maar het is wel veel veiliger om de printen inclusief bedrading over te zetten want een lcd scherm van dit formaat overzetten is zonder kennis niet te doen.

Voor de meeste Samsung TV's geeft Aswo een ander type panel aan voor een andere Version. De kans dat dat ook hier het geval is, is veel te groot om een gokje te wagen. Maar het typenummer laat zich gewoon opzoeken, dus kan uitsluitsel bieden.

Als je een werkende bijpassende Tcon bij het werkende scherm heb, dan zal het wel gaan. Scherm versie verschillen leiden meestal ook voor andere Tcons