Misschien toch een paar aanduidingen op zetten, al is het maar met een dymo of zelfs een stift. 't Is dat het ding wel eens gebruikt zou kunnen worden door iemand dat onbekend is met de vrij hoge uitgangsspanning.
Inderdaad, maar de reden dat ik het zelf er altijd bij zet is niet voor anderen maar mezelf... omdat ik over een jaar niet meer uit m'n hoofd weet wat de grenzen van de spanning en stroom zijn van m'n zelfbouwapparaat. Dat voorkomt dat ik het apparaat onder een hoge stapel apparatuur vandaan haal, het stof eraf blaas en aansluit, om er dan vervolgens geërgerd achter te komen dat het apparaat toch niet genoeg spanning of stroom kan leveren voor m'n specifieke probleem....
Los daarvan is het ook nog een wettelijke vereiste dat er bij de ingang van de netvoeding staat aangegeven voor welke spanning het apparaat bedoeld is (230V ac, 50Hz), de isolatie-klasse (I of II), de waarde van de hoofdzekering (stroom en snelheid) en de fabrikant. Ik neem trouwens aan dat het bij u een klasse-I apparaat is (met randaarde), vanwege de hoofdschakelaar die hoogstwaarschijnlijk niet voldoet aan de eisen voor klasse-II.
Plaatwerk ziet er inderdaad netjes uit, en ook de koelgaten zitten in een mooi regelmatig patroon. Slechts één gat met afwijkende positie kan het aanzien van een verder perfect apparaat volledig om zeep helpen. Zelf gebruik ik daar altijd een stukje eilandjesprint voor als mal/geleider wanneer ik de gaten voorboor met 1.0 mm, bijv. voor luidsprekeropeningen in een frontplaat.