Audiosignaal transporteren over een lange lange draad

Ik heb ooit dit gemaakt:

De kabel die ik gebruikte was een getwist aderpaar van een UTP cat4 kabel of zo. De trafo's die ik gebruikte waren van die kleine uitgangstrafo's die je in van die kleine middengolf transistor radiootjes kon vinden. De afstand was een 7 a 800 meter ofzo. De overige aderparen van de UTP kabel gebruikte ik om een voedingsspanning en een rx en tx van rs232 door te sturen. Ook die RX en TX stuurde ik via die trafo's door. Ik heb dus zes van die trafo's gebruikt. Bij elke trafo had ik een opamp versterker om te ontvangen (of zenden).

Ik stuurde alleen geen audio in de gebruikelijke zin van het woord.
Het te versturen signaal was het mengproduct uit een doppler radar antenne. Het spectrum van dat signaal bevond zich in het hoorbare spectrum en was dus gewoon hoorbaar.

Ondanks dat er ook de rs232 digitale communicatie signalen met een snelheid van 19K6 baud over die utp kabel gingen kon je die niet horen in het analoge doppler signalen.

Het systeem werkte uitstekend. Later heb ik de trafo's vervangen door speciale setje (video)opamps van Philips met een symmetrische in en uitgang. Ook dat werkte uitstekend. Die opamps waren wat gangbaarder dan die trafo's. En de bandbreedte was wat groter. In plaats van alleen audio kon je daar ook composiet video mee versturen.