philips 43pus6501/12

Geen beeld op de TV (zwart scherm)

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

De eerste vraag die ik stel is dan ... Maar wacht, een beetje meer moeite in een startpost mag wel. Vragen kan ik later ook nog stellen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Er is nog steeds geen award te verdienen met onvolledige startposts.
https://www.circuitsonline.net/forum/faq#startposts

Misschien wordt er nog een startvraag gesteld, anders blijft het bij deze constatering.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 18 juli 2024 22:01:40 (27%)

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Zo zie ik TV's het liefst.

Inderdaad, dit was iets te weinig van gegevens om een fout op te zoeken of deze fout op te zoeken. In jullie forum, werd dit toestel reeds een paar maal besproken. Mijn vraag is nu, waar ik een service manual kan vinden, zodat ik wat spanningen of spanningsvormen kan nakijken???"

Intypen van de termen 'servicemanual philips 43pus6501/12' in een zoekmachine geeft diverse resulaten.

https://tel-spb.ru/download/?brand=PHILIPS&file=Philips_QM16.3E_LA.rar

(rechts op het groene blokje 'skashat' klikken, nadat de timer is afgelopen.)

(via https://tel-spb.ru/tv/philips-43pus6501)

of:

https://elektrotanya.com/philips_49pus6551_12_chassis_qm16.3_sm.pdf/do…

Chassis is de QM16.3E.

Dank u. Ik probeer ( handtekening) en laat nog iets weten.

maartenbakker

Golden Member

Toch begint het met een betere inventarisatie van het probleem. Door stappen over te slaan, loop je sneller vast. Zeker als je wat minder ervaring hebt.

Ik zal nu toch die belangrijkste vraag maar stellen. Wat doet het toestel precies wel of niet? Reageert het op de bediening? Is er wel geluid? En bij 'geen beeld' het allerbelangrijkste: geeft het scherm wel of geen licht?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Electriciteitsrekening betaald?

Ik weet wel nu waar de onderdelen liggen( schakelaars enz...), maar nog steeds geen schema met waarden. Blijkbaar moet er daarvoor een betalend programma geladen worden ( om RAR- bestanden te openen. Morgen prutsen we nog wat verder!!!

Blijkbaar moet er daarvoor een betalend programma geladen worden ( om RAR- bestanden te openen.

.RAR is een zeer gangbaar compressieformaat, ik kan me niet voorstellen dat daarvoor bij uw Operating System alleen betaalde software voor is. Als u uw OS vermeldt kunnen anderen mogelijk geschikte software voor u adviseren.

Bij mij (Linux-variant) werkt het in elk geval zonder problemen out-of-the-box en krijg ik na decompressie het correcte .pdf-bestand.

Edit: +1 wat Maarten hieronder zegt! Als ik OP was zou ik naar hem luisteren en zijn vragen en aanwijzingen opvolgen.

[Bericht gewijzigd door nonius op zondag 21 juli 2024 19:12:23 (11%)

maartenbakker

Golden Member

Op zondag 21 juli 2024 17:20:22 schreef Opabob:
Ik weet wel nu waar de onderdelen liggen( schakelaars enz...), maar nog steeds geen schema met waarden. Blijkbaar moet er daarvoor een betalend programma geladen worden ( om RAR- bestanden te openen. Morgen prutsen we nog wat verder!!!

Let wel, je hebt de eerste beoordeling van het toestel nog niet afgerond. Een schema is in dit stadium nog helemaal niet nodig. Afhankelijk van je observaties ga je het schema zelfs nooit nodig hebben.

WinRar downloaden en kan je bestand zo openen..

Op zondag 21 juli 2024 19:01:39 schreef smd:
WinRar downloaden en kan je bestand zo openen..

Dat downloaden duurde ongeveer één uur en bij het openen wou men mijn windows upgraden naar Windows 11 wat mijn PC niet aankan. Met veel proberen raakte ik hier uit en nam ik de beslissing met die TV (van een buur) maar te stoppen.
Bedankt voor jullie steun en (tegen)steun.
Ik regel een dezer mijn donatie.

Winrar is niet echt een spectaculair groot bestandje??

Arco

Special Member

Je kunt ook 7-Zip gebruiken...
Als een download een uur duurt, is er wel wat grondig mis (met jouw pc of met de download site)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
KGE

Golden Member

Grote kans dat er een advertentie aangeklikt is in plaats van het download bestand. Staat vaak erg misleidend aangegeven op diverse sites.
Dan staat er iets als 'Download nu' maar dat is een heel andere link als de echte download (die vaak wat verder naar beneden staat).

Heeft de tv zwart beeld maar wel geluid als dat het geval is komen we al een stuk verder.

Een uur om dat te downloaden?? Als ik dat doe dat staat het bestand amper na een seconde op mijn computer... Eigenaardige PC heb je daar staan.

Het kan natuurlijk ook een fout zijn van de gebruiker achter het toetsenbord.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op dinsdag 23 juli 2024 16:22:03 (35%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Nu eens even alle gekheid op een stokje... waar is dit topic eigenlijk heen gegaan?

Deze types zijn gewoon berucht om hun kapotte backlight leds. Op de 100 apparaten die je ervan binnen krijgt zijn er toch 96 waarvan de leds defect zijn. 8)7

Ik vind eigenlijk dat TS het zichzelf erg moeilijk maakt.

Als hij iets nauwkeuriger is in zijn omschrijving denk ik dat er al gauw dingen boven komen van: hou een lamp in het midden van het scherm, steek de stekker in en als het Philips logo zichtbaar wordt gedurende 5 seconden heb je prijs.

Nu is bob seffens zijn computer om zeep aan het helpen, waarom eigenlijk???

Functioneel onderzoek is broodnodig tijdens de TV ontwikkelfases van alle componenten in de schakeling bij 25°C ambient (min- en max ingangsspanningen, secundaire spanningen, stromen, vermogens, soldeerlastemperatuur, derating voor 45°C ambient...) om betrouwbare apparaten te hebben. Bij de ene PHILIPS vestiging voor High-end werd dat zeer nauwkeurig gedaan, bij de andere (veel) minder blijkbaar (in de MID- en LOW-end TV segmenten). Jammer dat waarschijnlijk veel TVs voortijdig naar de sloop gaan gezien de lage aanschafprijs en de hoge reparatiekosten..

It's fun to finally find the failure!

Op dinsdag 23 juli 2024 20:22:14 schreef Tele@ReVision:
Jammer dat waarschijnlijk veel TVs voortijdig naar de sloop gaan gezien de lage aanschafprijs en de hoge reparatiekosten..

Er zijn maar een handje vol producenten van LCD panelen meer in de wereld. Ik ondervind hoe langer hoe meer dat vooral die jongens serieuze zooi op de markt aan het brengen zijn.
Voor die generatie waar dit topic over gaat, heb nooit defecte leds geweten in een televisie. Tenzij eentje met tering hoge speeluren.

Sinds Philips, of TPV zo je wil, teruggekomen is op hun besluit om zich tot het low en mid end segment te beperken, de periode van de 55POS901 dacht ik, is het met de betrouwbaarheid van hun hardware alleen maar de goeie kant opgegaan. Ook hier vind ik ergens vanaf 2018 dat er bij Philips erg weinig hardware fouten zijn. Schermfouten daarentegen...

Ik ben ook nogal veel met Loewe bezig. Ook hier, ik denk 3/4 van defecten aan Loewe toestellen van de laatste 15 jaar zijn altijd scherm gerelateerd.

Maar ja, wat wil je natuurlijk. Prijs, prijs en nog eens prijs.
Schandalen dat "goeie" LCD panelen niet meer bestaan.