Philips FR732 gaat direct weer in stand-by

Goedemiddag!

Ik heb hier een Philips FR732 die als hij uit stand-by komt even klikt (relais), want ook hoort, maar daarna gelijk weer in stand-by gaat.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Geen zin om te gaan zoeken wat een FR732 is. Een beetje meer informatie geven mag best wel.

Meer informatie is altijd goed, maar het typenummer is wel altijd het belangrijkste en dat hebben we.

Verder ontbreekt er niet heel veel informatie. Een audioapparaat met een relais erin... Dus een versterker of een receiver (met de R van receiver trouwens). Standby gaan in een versterker is meestal DC-protectie, dus eerst eens meten wat de uitgangen doen in de korte tijd dat hij aan is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 6 oktober 2024 17:43:38 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

dit klinkt als een medio 90's philips receiver. dat uitvallen klinkt als voedingspanning die mist, of DC op de uitgang. wrs zelfs een losse soldering, daar hebben deze toestellen wel vaker last van.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het lijkt een losse soldering in de voeding geweest te zijn.
Sommige solderingen zagen er wat verdacht uit, dus voor de zekerheid opnieuw gesoldeerd en hij start weer netjes op.

Nu zit ik alleen nog met een klacht die er voorheen ook al in zat:

Als je de volumeknop bedient, dan gaat hij steeds naar "min".

Bij gebruik van de afstandsbediening gaat het wel goed.
De volumeknop is geen potmeter, want je kan gewoon door blijven draaien.

vergeten

Golden Member

Op dinsdag 15 oktober 2024 12:29:21 schreef Willybilly:
De volumeknop is geen potmeter, want je kan gewoon door blijven draaien.

Dan is het waarschijnlijk een (vuile)rotary encoder. Die kan je schoonmaken. Er kan ook wat mis zijn met een van de 2 C tjes nabij de encoder.

[Bericht gewijzigd door vergeten op dinsdag 15 oktober 2024 12:39:32 (11%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.