TDA1514a (Philips)

Goedemorgen,

Is er heel misschien nog iemand die een originele Philips TDA1514a heeft liggen en deze wil verkopen? Ik ben één nodig voor een reparatie. De Chinese meuk is niet geschikt.

Toevallig heb ik er 2 maanden terug nog een besteld voor een reparatie. Bij onze zuiderburen, deze waren 100% new old stock. Zo te zien hebben ze er nog 2:

https://herverkoop.be/product/tda1514a-38w-audio-versterker/

Nu niet meer :-)

Met wat aanpassingen is die te vervangen door een LM3886

snip van een ander forum:

I don't even try to get one, just bolt an LM3886 upside down to the heat sink so its pins are *opposite* to the PCB holes (pinout won't match PCB pattern anyway), *or* mount it the same way but lift legs away fron the PCB, trim them somewhat because they are too long, and solder short wires to the proper legs.
You will have a few unused holes, because LM3886 is more modern and "simpler".
So it won't need external compensation or bootstrap .
Treat is as "one big Op Amp replacing another" , so wire +V / -V / +in / -in / Speaker out / etc. legs to matching PCB holes.
Ugly but works.
You'll have to drill a new hole, remember to deburr it, and don't forget proper mica+grease or SilPad.
Amp will sound exactly as before.
EDIT: I forgot, mute is wired different, you'll have to run a 10K resistor from Pin 8 (mute) to -V and decouple it with 100uF x 25V, check how it's done in the LM3886 datasheet.

Hoeben

Golden Member

Als je ze nergens niet vindt, stuur me even een email, ik moet er ergens nog 4 hebben.

Inmiddels ben ik voorzien van een werkend exemplaar (bedankt Frans). Allen bedankt voor de tips.