Hallo .... voor wie interesse heeft: er zijn nog tot 14 oktober dagelijks SSTV-beeldjes te ontvangen vanuit het ISS, frequentie 145.800 MHz (+/- dopplershift) mode PD120.
Hallo .... voor wie interesse heeft: er zijn nog tot 14 oktober dagelijks SSTV-beeldjes te ontvangen vanuit het ISS, frequentie 145.800 MHz (+/- dopplershift) mode PD120.
Ha murphy,
Ik zal er een paar opnemen
Groet,
Henk.
Al gelukt?
Gisteren een 6-tal beeldjes ontvangen maar vandaag heb ik iedere doorgang geluisterd maar helemaal niets te horen. Ze hebben blijkbaar vergeten de zender aan te zetten
Ik had hier heel kort wat rare blips iedere doorgang, geen SSTV.
Special Member
Pas op 17 oktober weer waarneembaar. Meerdere sites geven dit aan.
https://hemel.waarnemen.com/iss/
qua visuele zichtbaarheid oké. Maar in het verleden was de ontvangst op die 2mtr freq wat groter dan de visuele waarneming.
Golden Member
Vandaag is er door ARISS een school contact gepland. Dat zal de reden zijn dat SSTV uit staat.
Dat zal op 70cm zijn vermoed ik.
Het schoolcontact daarnet met Italië was op 145.800
Om 11u56 is de volgende doorgang, benieuwd of we dan SSTV gaan te horen krijgen.
Je moet het toch eerst te horen krijgen, anders ga je niets zien
Weeral geen SSTV …. de voicerepeater op 70 cm was wel actief.
Honourable Member
Op donderdag 10 oktober 2024 23:36:03 schreef Bert jan:
Pas op 17 oktober weer waarneembaar. Meerdere sites geven dit aan.
https://hemel.waarnemen.com/iss/
Die geven alleen overkomsten in het donker aan.
Voor de radio kun je ook de overkomsten overdag gebruiken; selecteer 'alle'. Het station is dan inderdaad niet zichtbaar natuurlijk.
Netjes. Hier wel gehoord maar teveel ruis omdat antenne te laag dan wel in de schaduw van het huis staat.
Er zijn 12 verschillende beeldjes te ontvangen maar telkens ISS over komt vliegen zenden ze beeld 1, 2, of 3 uit. Hopelijk verschuift het een beetje binnenkort.
Er zit hier iemand dichtbij te experimenteren met een zender of antenne, die drukt dan m'n ontvanger dicht met steeds een paar tellen draaggolf.
Het ISS-signaal lijkt sowieso al zwakker dan de vorige keren.
Op zaterdag 12 oktober 2024 18:55:40 schreef harry64:
Er zit hier iemand dichtbij te experimenteren met een zender of antenne, die drukt dan m'n ontvanger dicht met steeds een paar tellen draaggolf.Het ISS-signaal lijkt sowieso al zwakker dan de vorige keren.
Dat zou heel goed kunnen zijn want ik hoor vaak Nederlandse amateurs die over de crossbandrepeater van ISS werken (437.800 MHz) en de uplinkfrequentie daarvoor is 145.990 MHz.
Dus als er zo eentje dicht bij jou in de buurt woont.....
Op zondag 13 oktober 2024 13:52:37 schreef harry64:
Het 'storende' signaal zit lager, ergens rond de 144.5 Ik had duidelijke ontvangst tot dat..
Dat is dikke pech !
Hier heb ik mooie beeldjes ontvangen.