Miele Novotronic Super T 699 C Droogt niet goed

Bedankt voor de tips.
Punt 2,3,4 en 5 diverse keren nagelopen.
Koolborstel op de trommel is reeds vervangen en de band waar hij over heen loopt ook netjes opgeschuurd.
Meet ribben heb ik wel naar gekeken, zal deze eens doormeten en eens opschonen/schuren.

Met schuren opletten. Niet aan te raden.
Een vlekje ter test geen probleem.
Eerst ohm meten.(piepstand) Dan bij twijfel eventueel schuurtest.

Punt 6 niet gerelateerd aan je klacht. Wel iets om op die leeftijd (vd droger ;-) ) na te kijken.

[Bericht gewijzigd door EricN op donderdag 10 oktober 2024 16:27:50 (26%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Punt 6 was ik vergetende bij te zetten.
Ik heb de gehele machine uit elkaar gehad en schoon en stofvrij gemaakt.
Heb zelfs nog de looprollen van de trommel vervangen omdat er 1 bij zat met een vlakke kant.
Dat scheelde weer het gebonkt tijdens het draaien.
Verwarmings elementen zijn heel en krijgen allebei spanning als dat nodig is.
Ben momenteel even naar de meetribben aan het kijken en even meten hoeveel Ohm naar de band die om de trommel heen zit.
Ik zal de uitslag zometeen even neerzetten.

Van de ene meetrib naar de band om de trommel is: 30 Mega Ohm
De andere meetrib is: 23 Mega Ohm.
Prik ik een beetje in de meetrib met mijn meetpen en meet dan op de band om de trommel dan is bij beide ribben meer ik 0.1 Ohm.
Dus meetribben oppoetsen/schuren?

Er wordt veel voorgeschreven met azijn te poetsen. Ik heb daar nog nooit een positief resultaat uit gehaald. Maar toch zou ik daar mee beginnen. Kuch kuch.

Met zeer fijn schuurpapier (800) gaat ook maar dan is de beschermlaag er wat af en komt de laag sneller terug merk ik maar voorlopig heb ik nog niets beters gevonden.

Niet allen de meetrib meten. Ook de trommel zelf die als massapunt dienst doet.

PS: veelal komt dit door wasverzachter. Let op. Wasverzachter (wasmachine) nooit gebruiken in combinatie met de droogkast.
Tenzij het haarlak is. (Meestal in kapsalons)

Gaan we eerst voorzichtig met azijn aan de slag.
Dan blijft schuren met 800 de laatste optie.
Dat er geen wasverzachter gebruikt mag worden icm een droger wist ik al.
Alleen krijg ik mijn vrouw dat niet uitgelegd en blijft gewoon wasverzachter gebruiken.
Zal wel een vrouwen dingetje zijn, haar zus is net zo eigenwijs.
Verdere ervaring heb ik niet wat andere vrouwen betreft, dus ik zeg deze uitspraak heeeeeeeeeeel voorzichtig.

Ik merk bij het vrouwelijk cliënteel toch diezelfde hardnekkigheid. Maar ik zeg het wel altijd vlakaf zoals het is. Klinkt het niet dan botst het. Gelukkig komt dat laatste niet al te veel voor. Hun beste weerwoord is: "jamaar mijn vriendinnen doen dat ook allemaal en die zeggen ook dat dat wel mag." . En zo houdt dat zichzelf in stand. Hahaha.
Ach ja, werkzekerheid verzekerd zeker...?

Ahhh gelukkig,
Ach wat je zegt, zo blijf je wel lekker bezig.
Van het weekend maar even die boel oppoetsen.
Zal ze er even uithalen.
Poetst wat makkelijker.
Ik laat het eind resultaat weten.
Maar bedankt voor de snelle ondersteuning.

Met CIF (fijn schuurmiddel) prima resultaat, geen grof geweld!!

wasverzachter is geen probleem, maar wel normaal gebruik en geen kwart fles per beurt. heb er iig nog geen last van gehad die wasverzachterfilm in de droger. ik gok eerder op een ander probleem, relais op de print van de elementen los in de soldeer oid.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Printplaat heb ik al bekeken, ziet er goed uit.
Geen kringen om solderingen en verdachte solderingen.
De relais zijn overigens al vervangen, dat was in eerste instantie ook mijn gedachte.
We gaan eerst even met CIF aan de slag.
Word vervolgd.

Zelfde probleem gehad met een lucht uitlaat model.
Wasgoed zou al droog moeten zijn op kastdroog, met fijn schuurpapier wat men gebruikt in de carrosserie in de trommel de witte laag weg en werkt terug.

Zie advies van EricN.

Jemig de peemig,
Nou de eerste meetrib is schoon.
Hij meet nu netjes vanaf de meetrib naar de band om de trommel 0.1 Ohm
Met CIF, azijn, was het niet te doen.
Heb het eerst met een grof keuken staalwolletje gedaan.
Er kwam alleen maar witte zooi vanaf.
Daarna met een fijn kreuken staalwolletje, daarna een schuursponsje en vervolgens gepolijst.
Dus de eerste glimt weer netjes met een perfect meet resultaat.
Nu de tweede nog.

De trommel ook, niet alleen de meeneem ribben.

Trommel heb ik nog niet gedaan.
Wel op diverse punten in de trommel gemeten naar de andere band die om de trommel heen zit.
Deze is ook 0.1 Ohm.
Maar die krijgt ook een poets beurtje.

En wat doet de test nu met het wasgoed??

Morgen ga ik hem even afmaken en dan zal het morgen middag of zondag testen zijn denk ik.

Zojuist de was uit de droger gehaald en alles keurig netjes droog.
Dus het vrouwtje is weer blij.

Gelukkig!! Geen wasverzachter meer... Met een droger is wasverzachter ook niet nodig..

Wasverzachter bakje vullen met azijn.
Worden de sensoren niet meer vuil, zijn de luchtjes weg, ruikt de was fris en loopt de afvoer beter.
En er zijn nog legio voordelen.

Azijn ICM Aluminium composiet trommelkruizen, blijf het een slechte combinatie vinden..

In die verdunning in het laatste spoelwater maakt het voor dat massieve stuk metaal weinig tot geen invloed.
Want het water blijft er niet in staan. Want na het spoelen wordt meestal droog geslingerd.

[Bericht gewijzigd door Lampje45 op maandag 14 oktober 2024 22:03:26 (30%)

jerome

Golden Member

1 keer per jaar reinig ik dat met trichloorethyleen, maar de fles is bijna leeg en dat kankerverwekkend spul mag niet meer verkocht worden. Hier houdt men vol aan de wasverzachter, want deze is eveneens schuimbreker, en bij wassen met hemelwater is er meer schuimvorming.

Een mens moet van iets dood. Waarom uitstellen :-)

Het werkt enkel op de metalen delen. Bij een luchtuitlaatdroger genoeg maar bij condenssystemen zet dat goedje (wasverzachter) zich overal vast onderin. Mss dat de wasverzachter met mate wordt gedoseerd?

Op maandag 14 oktober 2024 22:16:36 schreef jerome:
bij wassen met hemelwater is er meer schuimvorming.

En ja dan moet je gewoon minder zeep gebruiken, want de vereiste hoeveelheid zeep wordt in verband gebracht met de hardheid van het water.